Europejski rynek gier wideo odnotował w październiku wzrost o 12,4% rok do roku, przy imponującej liczbie 18,5 miliona sprzedanych gier wideo. Ten gwałtowny wzrost był w dużej mierze spowodowany długo oczekiwaną premierą Call of Duty: Black Ops 6która zadebiutowała w październiku, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, Modern Warfare 3, który ukazał się w listopadzie ubiegłego roku.
Call of Duty króluje na listach przebojów
Najnowsza odsłona, Black Ops 6, odnotowała 5% wzrost sprzedaży jednostkowej w ciągu pierwszych dwóch tygodni w porównaniu z ubiegłorocznym Modern Warfare 3. Jednak w porównaniu z Modern Warfare 2 z 2022 r. sprzedaż premierowa spadła o 28%. Głównym czynnikiem wpływającym na te liczby jest włączenie Black Ops 6 do usługi subskrypcji Microsoft Game Pass, która nie śledzi pobrań cyfrowych na Xbox i PC. Doprowadziło to do gwałtownego spadku sprzedaży wersji premium na konsolę Xbox, ale zauważalnego wzrostu sprzedaży wersji na PlayStation o 26% w porównaniu z Modern Warfare 3, co wskazuje na znaczny wzrost ogólnej liczby graczy.
Nowicjusze wzbudzają emocje
EA Sports FC 25 zapewnił sobie drugie miejsce ze sprzedażą zaledwie 2% poniżej ubiegłorocznego tytułu. Tymczasem, Dragon Ball: Iskra! Zero zadebiutował na 3. miejscu. Ze sprzedażą premierową ponad dwukrotnie większą niż Dragon Ball Z: Kakarot z 2020 r., gra stała się najszybciej sprzedającym się tytułem w historii serii.
Pod numerem 5, Impreza Super Mario zrobił duże wrażenie, chociaż jego sprzedaż fizyczna była o 6% niższa niż Mario Party Superstars z 2021 roku. Tuż za nim plasuje się Silent Hill 2, remake firmy Konami, który zajął 6. miejsce, ale nie dorównał innym remake’om horrorów, takim jak Resident Evil 4 i Dead Space, ze sprzedażą spadłą odpowiednio o 57% i 31%.
Dragon Age: Strażnik Zasłony zadebiutował na 7. miejscu, osiągając dobre wyniki w Wielkiej Brytanii, ale pozostając w tyle na innych rynkach europejskich. Sprzedaż w pierwszym tygodniu pozostała w tyle za najnowszymi grami RPG, takimi jak Dragon’s Dogma 2 i Final Fantasy VII: Rebirth. Pierwszą dziesiątkę zamyka niezależna gra bokserska Undisputed, która wykazała duży popyt na licencjonowane tytuły bokserskie.
Poza pierwszą dziesiątką
Tuż poza czołowymi rankingami znalazła się Metaphor: Refantazio, nowa marka Atlus, która uzyskała lepsze wyniki niż poprzednie tytuły Persona, mimo że pozostawała w tyle za premierą Persona 5 Royal. Tymczasem Sonic X Shadow Generations znalazło się na 16. miejscu, podwajając sprzedaż zeszłorocznych Sonic Superstars, ale przewyższając Sonic Frontiers z 2022 roku.
Spadek sprzętu i akcesoriów
Rynek sprzętu znacznie się skurczył, a sprzedaż konsol spadła o 26% rok do roku, do 422 000 sztuk. PS5 odnotowało spadek o 29%, sprzedaż Switcha spadła o 10%, a liczba Xboxów spadła o 49%. Akcesoria wypadły nieco lepiej, ale nadal odnotowały 13% spadek przy sprzedaży 1,4 miliona sztuk.
Poniżej znajduje się 10 najlepiej sprzedających się gier wideo (cyfrowych i fizycznych) w Europie w październiku 2024 r.
1. Call of Duty: Black Ops 6
2. EA Sports FC 25
3. Dragon Ball: Błyszczący! Zero
4. Dziedzictwo Hogwartu
5. Impreza Super Mario*
6. Ciche wzgórze 2
7. Dragon Age: Strażnik Zasłony
8. Grand Theft Auto 5
9. Legenda Zeldy: Echa mądrości*
10. Bezsporny