EA Sports udostępniło dzisiaj aktualizację do F1 24, wprowadzającą ulepszenia techniczne, które poprawiają jakość obrazu, rozgrywkę i immersję na PlayStation 5 Pro. Dzięki grafice 8K i zaawansowanemu ray tracingowi gracze mogą teraz doświadczyć jednej z najbardziej realistycznie wyglądających gier F1 w historii.
Jako pierwsza gra EA Sports na konsolę 8K/60 Hz, F1 24 wykorzystuje najnowszą aktualizację silnika EGO, aby w pełni wykorzystać moc PS5 Pro. Gra oferuje ulepszony tryb jakości z śledzeniem promieni na torze w rozdzielczości 4K/60 Hz oraz tryb wydajności z ulepszoną grafiką w rozdzielczości 4K/120 Hz, dzięki czemu wyścigi są płynniejsze i ostrzejsze.
- Tryb jakości obejmuje teraz śledzenie promieni na ścieżce przy użyciu PSSR. Firma Codemasters wykorzystała technologię PlayStation Spectral Super rozdzielczości (PSSR) firmy Sony, aby uwzględnić więcej technik Ray Traced w celu zwiększenia fotorealizmu przy jednoczesnym zachowaniu docelowej rozdzielczości 4K/60 Hz.
- Tryb wydajności działa teraz w rozdzielczości 4K (tylko na ekranach 120 Hz). Gracze wybierający tę wysoką liczbę klatek na sekundę będą cieszyć się wyraźnym, płynnym obrazem i dodatkową przejrzystością dzięki zwiększonej rozdzielczości.
- Nowy tryb rozdzielczości zapewnia rozdzielczość 8K/60 Hz (tylko na ekranach 8K). Tryb rozdzielczości obejmuje także dynamiczne rozproszone globalne oświetlenie (DDGI) oparte na technologii Ray Traced. Pełen zestaw efektów RT DDGI, AO, odbicia i cienia EGO jest dostępny w rozdzielczości 8K/30 Hz dla przerywników filmowych, odtwarzania Flashback i trybów zdjęć.
Od 11 listopada gracze F1 24 na wszystkich platformach, w tym na PS5 Pro, będą mogli cieszyć się ulepszonymi materiałami graficznymi, poprawiającymi grafikę gry, shadery i technologię odszumiania we wszystkich trybach. Aktualizacje obejmują ulepszone elementy przytorowe, takie jak tablice sponsorów i bariery, a także ostrzejsze odbicia i bardziej realistyczną grafikę, szczególnie w deszczowych warunkach. Dodatkowo ulepszony denoiser dla Ray Tracing będzie generował czystsze i dokładniejsze obrazy z symulowanego oświetlenia w czasie rzeczywistym.