Senator United Stats Mark Warner (D-VA) opublikował list otwarty do Valve, firmy stojącej za platformą Steam, która jest najbardziej płodnym w branży internetowym sprzedawcą gier na PC.
Według Warner oraz raport opublikowany przez ADL (Liga Przeciwko Zniesławieniom), Steam jest domem dla ponad 1 miliona użytkowników i około 100 000 grup, których profile „gloryfikowana nienawiść antysemicka, nazistowska, biała supremacja, nienawiść ze względu na płeć i seksualność oraz inne ideologie ekstremistyczne”.
Warner porównuje Steam do bardziej konwencjonalnych serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy X, mówiąc:
„Na innych platformach społecznościowych widzieliśmy niedbałe egzekwowanie listu dotyczącego postępowania użytkownika, w połączeniu z pozorną niechęcią tych firm do przyjęcia ducha (mianowicie zapewnienia użytkownikom bezpiecznego i przyjaznego miejsca do kontaktów towarzyskich) tych samych umów , prowadzi do toksycznego środowiska społecznego, które sprzyja molestowaniu i znęcaniu się. Powinieneś chcieć, aby Twoi użytkownicy (i potencjalni użytkownicy) nie musieli się zastanawiać, czy oni sami lub ich dzieci będą nękani, zastraszani, wyśmiewani lub w inny sposób spotykają się z przemocą”.
Tradycyjnie Valve było stosunkowo wolne od umiaru. Wynika to częściowo z samego zakresu jej platformy i sprzedawcy detalicznego z ponad 132 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie.
Jednak niektórzy są sceptyczni co do motywacji Warnera, inni krytycy z listu Warnera wskazali, że Disney przyczynił się do jego kampanii i że niedawno w tym roku Disney zainwestował 1,5 miliarda dolarów w Epic Games.
Warner kończy swój list wzywając Valve, aby odpowiedział na jego pytania do 13 grudnia, w przeciwnym razie stanie przed „intensywną kontrolą ze strony rządu federalnego”.
- Proszę opisać obecne praktyki firmy Valve stosowane w celu egzekwowania warunków świadczenia usług.
- Podaj definicję, której Valve używa wewnętrznie do zdefiniowania każdego z poniższych terminów i/lub zachowań z Polityki postępowania, aby ocenić potencjalne naruszenia tej polityki:
- „Zachęcanie do przemocy w świecie rzeczywistym”;
- „Nieodpowiednie treści”;
- „Prawdziwe lub niepokojące przedstawienia przemocy”;
- „Naruszać dobra osobiste innych osób”; I
- „Nękaj innych użytkowników lub personel Steam”, w tym:
I. trollowanie;
II. przynęta;
iii. groźny;
IV. onieśmielający; I
w. wulgarny język lub obelgi.
- Ile zarzutów Valve otrzymało od użytkowników w związku z potencjalnymi naruszeniami Zasad postępowania? Podaj w swojej odpowiedzi każdą datę zmiany, aktualizacji lub innej modyfikacji Zasad postępowania. Proszę podać dane wystarczające do odpowiedzi na to pytanie w odniesieniu do każdego z poniższych:
- Każdy miesiąc każdego roku od 2014 do 2024;
- Każda kategoria naruszeń (jednak Valve śledzi rodzaje lub kategorie naruszeń zasad;
- Każda kategoria naruszeń za każdy miesiąc każdego roku od 2014 do 2024;
- Rozstrzygnięcie i/lub ustalenia dotyczące każdej skargi otrzymanej (może ona zostać przedstawiona łącznie) przez Valve, czy to za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów raportowania Steam, czy w jakikolwiek inny sposób, a także późniejsze działania podjęte przez Valve w odpowiedzi na każdą skargę (mogą zostać przedstawione w agregat).
- Liczba unikalnych kont użytkowników, które były przedmiotem niekorzystnych, karnych lub naprawczych działań Valve:
I. W odpowiedzi na skargę złożoną przez użytkownika; I
II. W odpowiedzi na naruszenia stwierdzone przez moderatorów Valve z własnej inicjatywy.
- W przypadku pozycji e powyżej podaj dane dotyczące unikalnych metod płatności (np. konta kart kredytowych, konta PayPal lub konta z podobnymi metodami płatności, JCB, Klarna, Paysafecard i wszelkie inne metody płatności akceptowane na Steam, które można jednoznacznie zidentyfikować) powiązane z każdym przedmiotem konta na niekorzystne, karne lub naprawcze działania Valve, które zostały później wykorzystane na jakimkolwiek innym koncie (może to być prezentowane zbiorczo).
- Ilu w przybliżeniu moderatorów treści ludzkich pracuje na platformie Steam?
- Ilu z tych moderatorów to wewnętrzni pracownicy Valve?
- Ilu z tych moderatorów ma kontrakty z Valve?
- Czy Steam uzupełnia to działanie o systemy moderacji treści wykorzystujące sztuczną inteligencję? Jeśli tak, opisz sposoby wdrożenia w tym celu dowolnego systemu sztucznej inteligencji, w tym wszelkie procesy oceny przeprowadzone przez firmę Valve w celu przetestowania takiego systemu oraz wyniki wykazujące skuteczność takiego systemu w identyfikowaniu i/lub usuwaniu treści naruszających zasady Zasady postępowania i Umowa abonencka.
- Jakie kroki podejmuje Valve, aby zapobiegać treściom związanym z ekstremizmem, białą supremacją i terroryzmem, monitorować je i łagodzić ich skutki?
- Jakie zobowiązania podejmie Steam, aby do 15 listopada 2025 r. znacząco ograniczyć treści nawiązujące do białej supremacji, antysemickie, terrorystyczne, nazistowskie, homofoniczne, transfobiczne, mizoginiczne i nienawistne?
- Jakie środki przejrzystości planuje wdrożyć Valve, aby informować użytkowników i opinię publiczną o działaniach związanych z moderacją treści związanych z ekstremistami i zachowaniami, które można rozsądnie zinterpretować jako popieranie ekstremistycznych myśli, przekonań i/lub działań na platformie?
- Badanie pokazuje okres od końca 2019 r. do połowy 2020 r., w którym wydaje się, że Valve mogło zwiększyć moderację niektórych rodzajów treści szerzących nienawiść na Steamie. Czy możesz podać więcej szczegółów na temat praktyk moderowania treści stosowanych w tym czasie?
- Jak często Valve ocenia swoje praktyki moderowania treści związane z ekstremizmem?
- Jak często te oceny skutkują zmianami, aktualizacjami lub innymi modyfikacjami praktyk Valve w zakresie moderowania treści związanych z ekstremizmem?
- Czy Steam lub Valve podjęło decyzje dotyczące zasad, egzekwowania prawa lub rozwiązania praktyczne, których skutkiem było ograniczenie lub moderowanie treści? Jeśli tak, podaj daty każdej decyzji i wystarczającą ilość informacji, aby zrozumieć kontekst i analizę, która doprowadziła do podjęcia każdej decyzji.
W ostatnich latach Valve stało się obiektem zainteresowania konsumentów cenzura wydawcy i programiści pomimo poprzednie zobowiązanie zakazywać wyłącznie gier „nielegalnych” lub „trollingowych”.