Amplitude Studios jest teraz niezależne i po odkupieniu rozstaje się z Segą

Od lipca 2016 roku Amplitude Studios jest integralną częścią wewnętrznych programistów Sega w Europie, ale skończyło się to, gdy studio z siedzibą w Paryżu ogłoszono w poście na blogu że założyciele firmy i kierownictwo personelu odkupili ją od Segi i teraz wracają do korzeni jako niezależne studio.

„Nasze studio jest wspierane przez silne i znaczące marki, a nasz zespół jest zaangażowany w tworzenie najlepszych możliwych gier. Dzięki naszemu rozległemu doświadczeniu w tworzeniu gier strategicznych i dwóm ekscytującym tytułom, które są obecnie w przygotowaniu, jesteśmy pewni, że jesteśmy w stanie zapewnić graczom wyjątkowe wrażenia. Ta decyzja pozwala nam zachować większą elastyczność w naszym podejściu, jednocześnie kontynuując kształtowanie wizji, która była nasza od samego początku, dając nam siłę do przekraczania granic i bycia bliżej naszej społeczności niż kiedykolwiek” – powiedział założyciel Amplitude Studios, Romain de Waubert de Genlis w oświadczeniu.

Chociaż Amplitude Studios rozstaje się z wydawcą, pozostaje w dobrych stosunkach, ponieważ Sega nadal wspiera obecną ofertę gier Amplitude Studios. Ogłoszenie następuje po tym, jak Sega przyjęła dość agresywne podejście do restrukturyzacji swojego oddziału w Europie, włączając pewne zwolnienia, anulowanie futurystycznej strzelanki Hyenas studia Creative Assembly wraz z innymi niezapowiedzianymi tytułami oraz sprzedaż dewelopera Company of Heroes 3 Elic Entertainment.

Sprzedaż Amplitude Studios następuje po dyskusjach, w których deweloper chciał wrócić do niezależności, aby skupić się na tworzeniu swojego adresu IP w miarę postępów. Nie wnikaliśmy zbytnio w to, jak będzie wyglądać niezależne Amplitude Studios w roku 2024 i później, ale mantra ogłoszenia skupiała się wokół „Powrotu do naszych korzeni”, co wskazywało, że następną może być trójka Endless Space. Może to być też coś innego, np Romana de Wauberta de Genlisa mówi, że nadejdzie druga niezależna era Amplitude Studios wspierana przez „silne i znaczące marki”, aby tworzyć najlepsze możliwe gry, starając się jednocześnie pozostać lekkim na nogach z bestią, jaką jest tworzenie gier.


Opublikowano

w

przez

Tagi: