Black Myth: Wydajność Wukonga na PS5 nie jest idealna, ale jest w pełni w porządku

Obraz: Push Square

W końcu udało nam się dorwać wersję gry na PS5 Czarny Mit: Wukong. I chociaż nadal zajmie nam trochę czasu przygotowanie recenzji, możemy przynajmniej poinformować o wydajności gry na PS5, która stała się pewnym zmartwieniem potencjalnych nabywców w ciągu ostatnich kilku dni.

Powtórzę, kod recenzji PS5 nie został udostępniony prasie ani osobom wpływającym na opinię publiczną, co nieuchronnie doprowadziło do spekulacji na temat technicznej sprawności wersji konsolowej. W końcu Wukong od dawna wygląda na projekt wymagający pod względem graficznym, a poza bardzo małą próbką materiałów filmowych z PS5 (które zostały opublikowane zaledwie w zeszłym tygodniu), tytuł zawsze był pokazywany na komputerze klasy high-end. Trudno nie być przynajmniej odrobinę cynicznym, biorąc pod uwagę okoliczności.

Na szczęście, spędziwszy dobre pięć lub sześć godzin z Wukongiem, z przyjemnością stwierdzamy, że wersja na PS5 wydaje się działać całkiem dobrze. Ulga dla wszystkich zaangażowanych.

Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym artykule zostały pobrane bezpośrednio z naszej konsoli PS5 za pomocą przycisku udostępniania.

Wukong oferuje trzy ustawienia bezpośrednio z menu głównego — ale można je również zmienić w grze bez konieczności ponownego ładowania. Te trzy ustawienia to Jakość, Równowaga i Wydajność — i są dokładnie tym, czym myślisz, że są.

Po pierwsze, Quality oferuje zauważalny wzrost rozdzielczości, a kompromisem jest ograniczenie do 30 klatek na sekundę. Wizualnie Wukong to po prostu oszałamiająca gra — a tryb Quality pozwala jej kunsztowi naprawdę zabłysnąć dzięki skupieniu się na krystalicznie czystej rozdzielczości. Nie jesteśmy do końca pewni, czy to natywne 4K, ale jest wysoko.

Tryb jakości zapewnia również lepszą odległość rysowania, podczas renderowania szczegółów obiektów, tekstur i efektów świetlnych. Środowiska Wukonga są dość liniowe, więc nie jest to specjalnie duży problem, ale porównanie zrzutów ekranu pokazuje różnicę.

Oczywiście, limit 30 fps będzie dla wielu graczy czynnikiem decydującym, co jest całkowicie zrozumiałe, biorąc pod uwagę niezachwiany nacisk Wukonga na walkę akcji. Właśnie z tego powodu trudno nam polecić tryb Quality.

Mając to na uwadze, tryb Balance jest interesującą opcją. Zdecydowana większość gier, które prezentują ustawienia grafiki na PS5, ogranicza się do prostego wyboru między jakością a wydajnością, ale tryb Balance Wukonga oferuje coś pomiędzy. Z tego, co możemy stwierdzić, liczba klatek na sekundę jest wyższa niż 30, ale zdecydowanie nie jest to 60 i wydaje się, że waha się dość mocno w zależności od tego, jak bardzo zajęta jest scena.

Już samo to wystarczy, aby zniechęcić niektórych graczy do ustawienia Balance, ale zakładamy, że jest to miła opcja. Rozdzielczość również wydaje się być przyzwoita, ale ostatecznie nie jesteśmy pewni, kogo tryb Balance ma zadowolić. Jeśli zależy Ci na wierności wizualnej, wybierzesz Quality, a jeśli chcesz płynnej rozgrywki, wybierzesz Performance — ale Balance warto sprawdzić, choćby po to, aby zobaczyć, co o nim myślisz.

Tryb wydajności będzie drogą dla większości graczy, jak sobie wyobrażamy. To ustawienie ma na celu 60 fps przy obniżonej rozdzielczości. Na szczęście spadek rozdzielczości nie jest bardzo znaczący. Przełączanie między wydajnością a jakością będzie pokazują dość oczywistą różnicę, ale obietnica 60 fps-ów jest niemal niemożliwa do zignorowania.

Czy to idealne 60? Niestety nie, biorąc pod uwagę to, w co graliśmy. Wukong z pewnością może osiągnąć i utrzymać 60 fps częściej niż rzadziej, ale zdecydowanie zdarzają się spadki. Na szczęście te spadki wydają się być pod kontrolą podczas walki, ale gdy eksplorujesz, obracasz kamerę, aby sprawdzić otoczenie i sprintujesz przez gęste środowiska, wahania są.

Tryb wydajności przypomina nam o Finalna Fantastyka 16który również ma problemy z utrzymaniem jedwabiście gładkiej prędkości 60, gdy po prostu biegasz. Mimo to nie sądzimy, aby spadki Wukonga były aż tak zauważalne lub tak długotrwałe.

Jeśli chodzi o dodatkowe ustawienia grafiki, Wukong domyślnie wybiera ciężki rozmycia ruchu, ale możesz zmniejszyć ten efekt lub całkowicie go wyłączyć za pomocą opcji wyświetlania. Uff.

Ogólnie rzecz biorąc, Black Myth: Wukong faktycznie dobrze trzyma się na PS5. To wspaniała gra zarówno pod względem graficznej ciężkości, jak i kierunku artystycznego, i chociaż jej trzy ustawienia wizualne mają swoje wady, to zdecydowanie nie jest to techniczna katastrofa, jakiej wielu się obawiało.


Co sądzisz o ofercie graficznej Black Myth: Wukong? Cieszysz się, że nie jest to jakiś szalony bałagan na PS5? Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości opublikujemy pełną recenzję, ale do tego czasu daj nam znać, czy nie możesz się doczekać, aby wyruszyć na tę mityczną przygodę, w sekcji komentarzy poniżej.


Opublikowano

w

przez

Tagi: