Druga opinia Caravan SandWitch – Gamecritics.com

Dodawanie nowego wymiaru do starej formuły

WYSOKI To fantastyczna reinterpretacja formuły metroidvanii.

NISKI Nieoczekiwane wykluczenie z zadania pobocznego żaby odkrywcy.

WTF Hummus jest łatwo dostępny w takim świecie?


Sparky wykonał świetną robotę w coverowaniu Karawana Piaskowa Wiedźma z jego główna recenzjai nie zgadzam się z żadnym z jego punktów, poza być może stopniem, w jakim podobało nam się to doświadczenie. Dla mnie był to z pewnością jeden z najlepszych filmów roku.

Jedną rzeczą, która go wyróżniała, były wibracje. Jak słusznie wskazuje, jest to niezwykle mrożące krew w żyłach doświadczenie, a taki był wyluzowany charakter całkiem witajcie w tym burzliwym roku chaosu. Brak obrażeń od upadku i walki był objawieniem i po spędzeniu 12 godzin z Sauge, próbując ukończyć wszystkie możliwe zadania, wyrzuciłem kredyty, nie tracąc żadnego z nich. Piaskowa Wiedźma nie potrzebowałem ich, nie pragnąłem ich, a to wiele mówi o tym, jak pewne doświadczenia mogą wybrać nietradycyjne ścieżki i prosperować.

Podobało mi się także to, jak ogólny projekt świata komponował się z tym świeżym kierunkiem. Koncepcja dużego konglomeratu wielogalaktykowego opuszczającego planetę i porzucającego wszystkie swoje obiekty, roboty i sprzęt była fascynująca – natrafianie na ogromne magazyny z wciąż znajdującymi się w nich towarami, bezpieczne obszary pozostawione niestrzeżone, elektrownie wysyłające energię elektryczną donikąd i autonomiczne rozwiązania roboty wykonujące zadania, które nie służą już żadnemu celowi, były doskonałym sposobem na budowanie świata, a spędzanie czasu z ludźmi pozostawionymi po kapitalizmie jest być może drobnym spojrzeniem w naszą własną przyszłość.

Zakres Piaskowa Wiedźma też było całkiem mile widziane. Chociaż mapa sprawia, że ​​dostępne terytorium wydaje się znacznie większe niż w rzeczywistości, można szybko i łatwo przedostać się z jednego końca krainy na drugi w ciągu kilku minut i to jest w porządku! Dotarcie gdziekolwiek nigdy nie było uciążliwe ani nudne i nigdy nie czułem, że potrzebuję lub chcę dużo więcej miejsca. Tak naprawdę ta przytulna okolica tak mi odpowiadała, że ​​w końcu zaznajomiłem się z krajobrazem na tyle, że wiedziałem, dokąd zmierzam, nawet bez mapy.

Biorąc pod uwagę zarówno ustawienie, jak i rozmiar, pewnym odkryciem było zobaczenie naprawdę świeżego zastosowania formuły metroidvania nałożonej na Piaskowa Wiedźmafundamenty.

Piaskowa Wiedźma wykorzystuje tradycyjnie dwuwymiarowy system wyszukiwania wzmocnień i otwierania części świata wymagających umiejętności i z powodzeniem ekstrapoluje go na w pełni trójwymiarowe środowisko otwartego świata. Zamiast zamykać fragmenty świata, niektóre budynki zostały zamknięte lub kluczowe obiekty były niedostępne, więc swoboda przebywania w otwartym świecie była nadal obecna. Oczywiście z pewnością były miejsca, o których gracz musiałby w myślach zanotować i do których wrócić później, gdy już otrzymałby pewne narzędzia, które Sauge ostatecznie dodała do swojego arsenału, ale wydawało się to logiczne i organiczne i nigdy nie było sztucznie ograniczone. Szczerze mówiąc, jestem już zmęczony formułą metroidvanii w jej tradycyjnej interpretacji, ale coś w tym jest Piaskowa Wiedźma Sprawiła, że ​​propozycja wydała mi się tak nowa i ciekawa, że ​​natychmiast zostałam wciągnięta i zapragnęłam odkryć każdy sekret.

Niestety Sparky ma całkowitą rację, jeśli chodzi o historię i tłumaczenie. Jak na grę, która wyraźnie pokazuje tyle miłości i uwagi w tak wielu aspektach, szkoda, że ​​scenariusz, dialogi i indywidualne rozmowy ponoszą porażkę.

W całej kampanii znajduje się mnóstwo przykładów wyrażeń, które budzą emocje nieznacznie off, nie o to chodzi całkiem i ogólny brak dramatycznego przygotowania do kulminacji, pomimo faktu, że istnieje wiele, wiele okazji do wzruszających momentów i rozwijających się rewelacji.

Muszę podkreślić każdego programistę czytającego tę recenzję – nie oszczędzaj na tłumaczeniu!! Nie oddawaj tego AI do sprzątania i nie dawaj znajomemu, który w pewnym sensie zna angielski. Skrypt może stworzyć lub zepsuć całe doświadczenie i jednocześnie Karawana Piaskowa Wiedźma to coś, co absolutnie mi się podobało. Mogłaby to być klasyka wszechczasów, gdyby postacie i historia były lepiej napisane. Tłumaczenie to ogromny, możliwy do uniknięcia bałagan w przypadku tytułu, który poza tym jest dokładnie trafny, i z bólem poczułem, jak ogólnie nie dbałem o tę historię.

Ze scenariuszem, który jest tak odbiegający od rzeczywistości, naprawdę mówi coś, w co nie tylko zainwestowałem wystarczająco dużo, aby zagrać Karawana Piaskowa Wiedźma do końca, ale ostatecznie okazało się, że pomimo kiepskich dialogów, było to jedno z moich ulubionych doświadczeń roku. Odkrywanie tego niezwykle chłodnego, otwartego świata podczas przeszukiwania ruin korporacyjnej chciwości przykuło moją uwagę od początku do końca i nawet zanim rozwiązałem wszystkie tajemnice i zrobiłem wszystko, wciąż byłem całkiem gotowy wydać więcej czas na tym świecie. Nie jest pozbawiony wad, ale Karawana Piaskowa Wiedźma pozostaje jednym z moich ulubionych doświadczeń roku 2024 i gorąco zachęcam programistów do kontynuowania pracy — nie mogę się doczekać, aż będę zachwycony czymś nowym.

Ocena: 8,5


Ujawnienia: Ta gra została opracowana przez Tost z samolotu studyjnego i opublikowane przez Drodzy Wieśniacy. Obecnie jest dostępny na Komputer, PS5 I Przełącznik. Ta kopia gry została uzyskana poprzez zakup detaliczny i zrecenzowano dalej PS5. Około 12 godzin zabawy poświęcono trybowi dla pojedynczego gracza oraz samej rozgrywce został ukończony. Nie ma trybów wieloosobowych.

Rodzice: Według ESRBta gra została oceniona T i zawiera Język I Brutalne odniesienia. To straszna klasyfikacja. Wspomniana przemoc nie jest gorsza niż typowe wiadomości w wiadomościach o 18:00 i nie przypominam sobie, żeby Sauge kiedykolwiek zrobił coś mocniejszego niż „drat”. Moje główne zastrzeżenie dotyczy tego, że w jednym z zakończeń postać popełnia samobójstwo, decydując się pozostać (poza ekranem) w eksplodującym budynku. Nawet przy tym nie umieściłbym tego powyżej E10. Najbardziej nudni i nielubiani ludzie na świecie (być może są wśród nich osoby oceniające ESRB) również będą zirytowani faktem, że Sauge ma dwóch ojców i o wielu osobach mówi się za pomocą zaimków.

Tryby dla daltonistów: Tam są brak trybów dla daltonistów dostępny.

Gracze niesłyszący i niedosłyszący: Ta gra jest w pełni dostępny. Wszystkie dialogi są w tekście, ale nie można zmieniać jego rozmiaru ani modyfikować. W rozgrywce nie ma żadnych istotnych wskazówek dźwiękowych.

Możliwość ponownego przypisania elementów sterujących: Tak, ta gra oferuje w pełni konfigurowalne sterowanie na komputerze PC. Elementy sterujące MK przedstawiono na załączonych obrazkach. Kontroler domyślnie ustawia X dla interakcji, Y dla wychodzenia/powrotu do furgonetki, A dla skoków lub zwiększenia przyspieszenia (w furgonetce), B dla wychodzenia z dialogów. Lewy i prawy drążek domyślnie poruszają się i patrzą, lewy i prawy spust domyślnie zwalniają (w furgonetce) i przyspieszają (pieszo i w furgonetce).

Brada Gallawaya
Najnowsze posty Brada Gallawaya (zobacz wszystko)


Opublikowano

w

przez

Tagi: