Faza 10 Wprowadzony do Narodowej Galerii Sław Zabawek

Faza 10 został wprowadzony do National Toy Hall of Fame. Ta trwała gra karciana znalazła się w gronie ogłoszonych finalistów we wrześniupokonując książki Wybierz własną przygodę i Gra karciana Pokemon Trading.

Faza 10 oraz Narodowa Galeria Sław Zabawek

W urzędniku wpis na bloguStrong National Museum of Play ogłosiło, że trzech szczęśliwych zwycięzców zostanie wprowadzonych do National Toy Hall of Fame.

Zrzut ekranu przedstawiający karty i pudełko z gry Phase 10.

Zwycięzcy zostali wybrani spośród dwunastu finalistów zgłoszonych w ramach corocznego głosowania Player’s Choice. Ostatecznych wyborów dokonuje się po konsultacji z historykami, pedagogami i innymi osobami, które są przykładem uczenia się, kreatywności i odkryć.

Narodowa Galeria Sław Zabawek powstała w 1998 roku. Jej założyciele skupiają się na promowaniu zabawek i gier, które inspirują do kreatywnej zabawy i cieszą się niesłabnącą popularnością przez długi czas. Honorują zarówno zabawki ponadczasowe, jak i współczesne.

Faza 10 została stworzona w 1982 roku przez wynalazcę i przedsiębiorcę Black Game Kena Johnsona. Gra karciana jest odmianą remika. Gracze muszą zbierać różne grupy kart i tworzyć kompletne, sekwencyjne fazy po 10 przed swoimi przeciwnikami.

W ciągu czterdziestu dwóch lat od premiery, Faza 10 stała się jedną z najlepiej sprzedających się gier karcianych na świecie; drugie tylko A. Kurator gier planszowych i puzzli w Strong Musuem, Mirek Stolee, stwierdza:

Dziś Mattel podobno sprzedaje cztery miliony Faza 10 prezentowane są co roku w 60 krajach i w ponad 20 językach. Niezależnie od tego, czy gra się w oryginalnej formie, czy w jednej z jej odmian, Faza 10 stała się kultową grą, która w dalszym ciągu zachęca do wielopokoleniowej rozgrywki społecznościowej i rywalizacji.

Jeśli chodzi o pozostałych dwóch wprowadzonych, są to dwa główne filary świata zabawek: firma Hasbro Transformatory I Mój mały kucyk. Obydwa zaczynały od popularnych zabawek, które ostatecznie przekształciły się w główne obiekty multimedialne. Ich prace obejmują seriale animowane, komiksy, gry wideo i stołowe gry planszowe.


Opublikowano

w

przez

Tagi: