Sony i Sucker Punch zakończyły ostatnią prezentację stanu gry ogłoszeniem Duch Yōtei, kontynuacja uznanej epopei samurajskiej z 2020 roku w otwartym świecie Duch Cuszimyale bycie Akcja rozgrywa się 300 lat po swoim poprzedniku i stawiając graczy w sytuacji zupełnie nowego bohatera, z pewnością odbiega to od tej kwestii w intrygujący sposób. Co ciekawe, kolejnym obszarem, w którym zaoferuje graczom coś, czego nie miała pierwsza gra, jest dział opowiadania historii.
A dokładniej rozmawiając z New York Timesatwórcy Duch Yōtei ujawniło, że gra da graczom „większą kontrolę” nad historią głównego bohatera Atsu niż Duch Cuszimy fani będą przyzwyczajeni. Tsushima oczywiście zawierał pewne elementy mechaniki wyboru i konsekwencji, chociaż najwyraźniej Sucker Punch chce podnieść poprzeczkę w tym obszarze.
Ponadto dyrektor kreatywny Jason Connell dodał również, że studio stara się uniknąć wpadnięcia w pułapkę dostarczania powtarzalnych treści w otwartym świecie – coś, co Duch Cuszimy jest często krytykowany za swoje złote ptaki, lisy i co tam jeszcze.
„Jednym z wyzwań związanych z tworzeniem gry z otwartym światem jest powtarzalność robienia tego samego w kółko” – powiedział. „Chcieliśmy to zrównoważyć i znaleźć wyjątkowe doświadczenia”.
Duch Yōtei ukaże się gdzieś w 2025 roku na PS5.