Half-Life 2 można zachować bezpłatnie do 18 listopada, a odcinki pierwszy i drugi są teraz dostępne w ramach ogromnej aktualizacji

Aby uczcić 20. urodziny Half-Life 2, Valve umożliwiło bezpłatne odebranie gry i zatrzymanie jej przez ograniczony czas. Co więcej, uwzględniono teraz odcinki pierwszy i drugi.

Całkiem niezła oferta dla ludzi, którzy jeszcze w nią nie grali lub jej nie kupili. Do 18 listopada, jeśli dodasz coś do swojej biblioteki Steam, będzie ona Twoja na zawsze.

Co jeszcze nowego? Pozyskali także oryginalny zespół Half-Life 2, aby nagrał zupełnie nowe ścieżki z komentarzami do całej gry. Dostępna jest także wbudowana obsługa Warsztatu Steam, więc nie musisz nawet opuszczać gry, aby dodać do niej więcej zawartości. Nagrywanie gier Steam jest teraz obsługiwane także ze znacznikami wydarzeń, aktualizacjami Steam Deck i gamepada i wieloma innymi funkcjami.

Co więcej, gra jako całość została poddana aktualizacji, która rozwiązuje wiele problemów.


Treść

  • Dodano 3,5 godziny komentarzy deweloperów autorstwa członków zespołu Half-Life 2.
  • W Half-Life 2: Epizod pierwszy i Epizod drugi można teraz grać z poziomu menu głównego Half-Life 2.
  • Do menu Dodatków dodano grę Half-Life 2: Lost Coast.
  • Dodano obsługę Warsztatu Steam. Graj w całe kampanie lub zamień broń, wrogów, interfejs użytkownika i nie tylko na treści stworzone przez społeczność.
  • Dodano niestandardowe zdarzenia i fazy nagrywania gier Steam w trakcie gry.

Renderowanie i grafika

  • Naprawiono problemy powodujące, że rekwizyty lub całe mapy były całkowicie jasne lub całkowicie ciemne, w zależności od ustawień.
  • Dodano filtrowanie dwusześcienne dla map świetlnych, aby uzyskać gładsze cienie. Można ją włączyć, ustawiając opcję Szczegóły modułu cieniującego na Bardzo wysoką.
  • Naprawiono brakujące ikonki szczegółów trawy na wielu mapach.
  • Dodano ustawienia umożliwiające włączenie efektów klasycznych, które oryginalnie były w Half-Life 2. Efekty te można również włączyć za pomocą r_classic_blood lub r_classic_fire.
  • Dodano obsługę mgły radialnej.
  • Odbicie lustrzane zostało dostosowane w całym Half-Life 2, aby lepiej pasowało do oryginalnej wersji.
  • Zaktualizowano modele broni Kusza i RPG, aby obsługiwały wyświetlacze ultraszerokokątne.
  • Naprawiono przenikanie kamery przez pojazdy przy wysokich ustawieniach FOV.
  • Naprawiono znikanie wskaźników pamięci podręcznej lambda i innych naklejek podczas cofania się pomiędzy przejściami map.
  • Ustawienie szczegółowości modelu na Wysokie będzie teraz zawsze wyświetlać wersję modelu o najwyższej szczegółowości i nigdy nie spowoduje zamiany na niższy poziom szczegółowości.
  • Domyślnie ustaw antyaliasing na 4x MSAA.
  • Naprawiono renderowanie całkowicie białego modułu cieniującego zęby na niektórych procesorach graficznych.

Interfejs użytkownika i opcje

  • Interfejs użytkownika skaluje się teraz w celu obsługi wyższych rozdzielczości.
  • Uruchomienie gry w trybie Steam Big Picture będzie teraz korzystać z interfejsu przyjaznego dla gamepada, dostępnego wcześniej na Steam Deck. Możesz także uruchomić ten tryb za pomocą opcji uruchamiania „-gamepadui”.
  • Ustawienie High Dynamic Range zostało przeniesione na główną stronę ustawień wideo.
  • Tryb komentarza można teraz włączyć na ekranie Nowej Gry.
  • Naprawiono wyświetlanie grafiki w skali szarości dla ikon zablokowanych osiągnięć, aby pasowała do ich zachowania w Steam.
  • Poprawiona czytelność ikon przycisków gamepada.
  • Podpowiedzi dotyczące przycisków będą teraz wyświetlać wyłącznie standardowe przyciski twarzy i ikony wyzwalaczy. To zachowanie można wyłączyć za pomocą konwertera „sc_prefer_basic_origin_hints”.
  • Zastąpiono wystąpienia czcionek systemowych, takich jak Verdana, w całym interfejsie użytkownika nową czcionką GorDIN.
  • Dodano nowy moduł renderowania czcionek, który zapewnia bardziej spójne renderowanie między platformami.
  • Naprawiono obcinanie krawędzi niektórych znaków czcionki przy włączonym antyaliasingu.
  • Naprawiono paski przewijania i animacje przycisków wykorzystujące odwrócone kolory.
  • Usunięto niefunkcjonalne ustawienie „Użyj efektu „rozkwitu”, jeśli jest dostępny”.
  • Dodano informacje o bogatej obecności podczas gry w Half-Life 2.

Wejście

  • Zaktualizowano domyślną konfigurację wejścia Steam.
  • Dodano menu ustawień gamepada.
  • Dodano możliwość wyboru stylu interfejsu wyboru broni podczas korzystania z gamepada.
  • Dodano ustawienia dla oddzielnych trybów wspomagania celowania dla myszy/klawiatury i gamepada. Nowy „Ulepszony” tryb wspomagania celowania próbuje teraz śledzić wrogów i przyciągać do celu podczas prowadzenia pojazdów.
  • Jeśli używasz kucania z przełączaniem, naciśnięcie sprintu spowoduje teraz, że gracz wstanie.
  • Starsze ustawienia joysticka zostały usunięte z menu ustawień myszy.

Rozgrywka

  • Zmniejszone ryzyko utknięcia ptaków w świecie.
  • Naprawiono zachowanie kucania Kombinatu podczas sceny ataku na drzwi.
  • Naprawiono brak ognia Kombinatu w niektórych przypadkach podczas finału.
  • Dźwięki i muzyka z gry są teraz wstrzymywane, gdy gra jest wstrzymana.
  • Napraw awarię, która może wystąpić, jeśli gracz zbytnio wyprzedzi helikopter w kanałach.
  • Naprawiono niepatrzenie Doktora Breena w kamerę w niektórych transmisjach.
  • Naprawiono nie odtwarzane dźwięki gładkiego tarcia.

Ogólne aktualizacje map

  • Oświetlenie Full HDR i mapowanie tonów występują na każdej mapie w Half-Life 2 i Half-Life 2: Deathmatch.
  • Zwiększona rozdzielczość mapy świetlnej na większości map.
  • Dostosowano odległości renderowania w grze, aby szczegóły i obiekty były widoczne ze znacznie większej odległości.
  • Usunięto płaszczyznę przycinającą Far-Z z większości map.
  • Zwiększona odległość zaciemnienia okien i drzwi.
  • Poprawione oświetlenie i niespójność szczegółów świata podczas wielu zmian map.
  • Dostosowano mgłę i skyboxy dla każdej mapy z wodą na horyzoncie, aby lepiej łączyć horyzonty.
  • Zastąpiono przypadki zwykłej odbijającej wody wodą w pełni odbijającą na prawie każdej mapie.
  • Naprawiono wiele przypadków unoszących się w powietrzu rekwizytów w grze.
  • Zaszyte dziury, wyrównane tekstury i naprawione szwy w wielu przemieszczeniach w trakcie gry.
  • Zamieniono niektóre odległe drzewa na modele o większej szczegółowości.
  • Włączono cienie na wielu statycznych rekwizytach, w których ich brakowało.
  • Dodano świecące duszki do wszystkich świateł, którym ich brakowało.
  • Naprawiono mapowanie światła dla wielu dużych statycznych konstrukcji rekwizytów.
  • Dodano prostą geometrię dachów do budynków w tle, w których ich brakowało.
  • Dodano geometrię przemieszczenia tła do obszarów, które są teraz odsłonięte poprzez usunięcie płaszczyzny przycinającej.

Konkretne poprawki map

  • Sekwencja wprowadzająca została dostosowana, aby ściśle odpowiadała sekwencji oryginalnej, łącznie z poprawieniem odblasków w oczach G-Mana.
  • Naprawiono różne szwy tekstur na ścianie stacji kolejowej
  • Wszystkie płoty teraz prawidłowo rzucają cienie.
  • Naprawiono problemy z przejściami poziomów, ustawiając nieprawidłowe wartości mgły.
  • Usunięto wartość emisji z podstawy rekwizytu oświetleniowego, który świecił w dziwnych miejscach.
  • Naprawiono błąd z animacjami bezczynności Eli podczas sekwencji teleportacji.
  • Naprawiono mapowanie świetlne wagonów w Dzień Czerwonej Listy i Kanał Trasowy.
  • Naprawiono błąd renderowania w Route Kanal, powodujący pojawianie się i znikanie geometrii świata podczas patrzenia w dół torów.
  • Wyrównano tekstury ścian rur i kanałów w kilku obszarach, aby zmniejszyć szwy i niewspółosiowość w Route Kanal.
  • Dodano i skorygowano szczotki ścian kanałów, gdzie wyraźnie brakowało geometrii poziomu.
  • Dostosowano jasność i zanik światła otoczenia w ciemniejszych sekcjach kanałów.
  • Dodano małe kratki jako przyćmione źródła światła otoczenia w kilku miejscach kanałów.
  • Naprawiono błąd powodujący brak synchronizacji plusku podczas skoku Manhacka Matta do wody.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego duże ceglane kominy pojawiały się i wychodziły w zależności od pozycji gracza w Zagrożeniu Wodnym.
  • Dodano brakujące kable do słupów energetycznych na różnych mapach kanałów.
  • Naprawiono oświetlenie i cienie na doku i wieży elektrycznej na zewnątrz Black Mesa East.
  • Dodano przemieszczenia i płaszczyznę wody do skyboxa 3D w pobliżu wejścia do tamy, aby zastąpić prostą ścianę klifu zarośli.
  • Naprawiono oświetlenie skał i rekwizytów na cmentarzu w Ravenholm i wokół niego.
  • Naprawiono możliwość uwięzienia graczy na cmentarzu poprzez zamknięcie bramy po tym, jak Gregori ją otworzył.
  • Do wszystkich map wybrzeża w rozdziale Autostrada 17 dodano mgłę radialną.
  • Usunięto portale obszarowe z wielu mniejszych konstrukcji wzdłuż autostrady 17.
  • Naprawiono awarię występującą w przypadku zaparkowania wózka w określonych miejscach przed wejściem na poziom mostu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Vortigaunty mogły spadać przez świat.
  • Dodano prostą reprezentację 3D skyboxa kolejnej mapy widocznej ze szczytu latarni morskiej w Sandtraps.
  • Naprawiono problemy z oświetleniem podczas sekwencji flar w piwnicy w Nova Prospekt.
  • Dodano dodatkową geometrię do różnych okien na wszystkich poziomach, aby rzucać bardziej szczegółowe cienie w Nova Prospekt.
  • Naprawiono błąd w sekwencji teleportacji w Uwikłaniu, która kończyła się zbyt wcześnie, powodując, że Gordon i Alyx stali w pobliżu, podczas gdy teleporter docierał do celu.
  • Naprawiono eksplozję na wybiegu wybuchającą w niewłaściwym czasie w Anticitizen One.
  • Naprawiono kopułę budynku, która nie miała wielokątów na zewnątrz w Podążaj za Freemanem.
  • Naprawiono statek przelatujący przez kopułę budynku w trybie Podążaj za Freemanem.
  • Naprawiono pozostawanie Barneya w tyle podczas zmiany poziomu lub zbyt wczesne zrzędzenie gracza, aby „rzucił granat” w Podążaj za Freemanem.
  • Poprawiona rozdzielczość tekstury renderowania portalu podczas finału.
  • Dodano krajobraz dźwiękowy do wszystkich map tła menu
  • Przyciemnione części skyboxów, które znajdują się za logo Half-Life 2, aby poprawić czytelność tekstu.
  • Dodano geometrię do map tła menu dla obsługi Ultrawide.
  • Dodano dym do map tła Ravenholm i Follow Freeman.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na mapie tła menu Cytadeli można było usłyszeć łamanie kości gracza.

Half-Life 2: Poprawki w trybie Deathmatch

  • Naprawiono wybór modelu gracza w menu opcji.
  • Naprawiono niemożność detonacji uderzenia, jeśli znajdowało się zbyt blisko ściany
  • Naprawiono widok boba z wyposażonym pistoletem maszynowym.
  • Naprawiono użycie pistoletu grawitacyjnego do granatów jo-jo, czasami powodujące rozłączenie lub awarię serwera.
  • Naprawiono brakujące efekty dźwiękowe Działka Grawitacyjnego.
  • Naprawiono brakującą animację postaci odtwarzających broń podczas skoku i ruchu.
  • Naprawiono niewidzialność broni po otrzymaniu innej broni tej samej klasy.

Half-Life 2: Mapy Deathmatch

  • Zwiększona liczba punktów odradzania graczy na wielu mapach.
  • Naprawiono rozmieszczenie rekwizytów na mapach, które pozwalały graczom uciec ze świata.
  • Naprawiono pływające rekwizyty w dm_runoff.
  • Naprawiono portal obszarowy na drzwiach wybuchowych w dm_runoff powodujący, że świat nie był już renderowany, gdy drzwi były zamknięte.
  • Dodano geometrię do wielu map, na których gracz mógł widzieć poza granicami.
  • Naprawiono kilka obszarów, z których gracz mógł wyjść poza świat.
  • Przeniesiono niebieskie beczki w dm_resistance, które można było podnieść za pomocą pistoletu grawitacyjnego przez drzwi z ogniwami łańcucha.

Inny

  • Poprawiona jakość filmu wprowadzającego Valve podczas uruchamiania gry.
  • Naprawiono odtwarzanie filmu po napisach na końcu odcinka pierwszego i filmu wprowadzającego na początku odcinka drugiego.
  • Do gry Half-Life 2 dodano osiągnięcia z pierwszego i drugiego odcinka. Podczas uruchamiania gra podejmie próbę odczytania danych z zainstalowanych samodzielnych odcinków, aby ponownie przyznać zduplikowane osiągnięcia.
  • Młot: Pokaż szczegółowy podgląd duszka na powierzchniach nieprzemieszczających się.
  • Hammer: Naprawiono błąd, w wyniku którego osierocone istoty dodawały dodatkowe dane przy każdym ładowaniu mapy.
  • Hammer: Naprawiono możliwość renderowania sześcianów.
  • Hammer: Zwiększono wiele limitów danych BSP. Modele 1024 -> 2048, Pędzle 8192 -> 16384, TexInfo 12288 -> 16384, TexData 2048 -> 8096, DispInfo 2048 -> 8096.
  • Dodano zmienną save_transition_music, która umożliwia strumieniowe odtwarzanie muzyki pomiędzy przejściami poziomów.
  • Zaktualizowano pliki lokalizacyjne.
  • Różne poprawki bezpieczeństwa.

Notatki

  • Poprzednia wersja gry została zarchiwizowana w publicznie widocznej gałęzi Beta o nazwie „steam_legacy” z opisem „Kompilacja sprzed 20. rocznicy”. Jeśli mod lub funkcja zachowuje się w nieoczekiwany sposób, może być konieczne uruchomienie tej zarchiwizowanej kompilacji do czasu rozwiązania problemu w domyślnej kompilacji.
  • Ponieważ Epizody i Zaginione Wybrzeże znajdują się teraz w samym Half-Life 2, zmniejszymy widoczność samodzielnych wersji w Sklepie Steam. Stare, samodzielne aplikacje pozostaną dostępne, aby zapewnić prawidłowe działanie projektów społeczności, które się na nich opierają, ale teraz pojawią się w menu Narzędzia w Twojej bibliotece Steam.


Powstał nawet nowy film dokumentalny na ten temat, nakręcony we współpracy z firmą Secret Tape, która również była w to zaangażowana przy 25. rocznica Half-Life 1.

Valve pracuje nad nowym wydaniem książki Raising the Bar, która ukaże się w 2025 roku i która opisuje tworzenie Half-Life 2, ale nowe wydanie uzupełni także historię odcinków i będzie zawierało „nigdy wcześniej nie widzianą koncepcję” grafika z odcinka pierwszego i drugiego, wraz z pomysłami i eksperymentami na trzeci odcinek, który nigdy nie powstał”.

Zobacz więcej na specjalna witryna aktualizacji.

Half-Life 2 obsługuje natywną wersję systemu Linux i posiada certyfikat Steam Deck Verified.

Half-Life 2 | Data wydania: 16 listopada 2004

Oficjalne linki i miejsca zakupu:

Na wypadek gdybyś też to przegapił sprawdź nowości na temat Half-Life 2 RTX.

Artykuł zaczerpnięty z GamingOnLinux.com.


Opublikowano

w

przez

Tagi: