MALIK PRINCE: Gry w tym podcaście mają ocenę E.
[AUDIO LOGO]
W porządku. Udało mi się przejść przez TSA, po prostu spacerując po lotnisku. Trochę przed lotem, więc wiesz, co to znaczy. Kawa.
[MUSIC PLAYING]
Dobrze, wszyscy. Dotarliśmy do Phoenix w Arizonie, pierwszy raz w życiu. A obecna temperatura to rześkie 104 stopnie Fahrenheita. Już się pocę, a dopiero co wyszedłem z terminala. Ale wiecie, wszystko w porządku, bo będę mógł zagrać w Microsoft Flight Simulator 2024. Nie mogę się doczekać.
[MUSIC PLAYING]
No dobrze. Więc szykujemy się do załadunku do Humvee, jak widać tutaj, na wycieczkę wokół Wielkiego Kanionu. To będzie niesamowity dzień. Nie mogę się doczekać. Jedziemy, kochanie, jedziemy.
[MUSIC PLAYING]
Co się dzieje, wszyscy? To Malik Prince i witamy ponownie w oficjalnym Xbox Podcast, bardzo specjalnym wydaniu, jak widać, ponieważ nie jesteśmy w studiu. Jesteśmy w oszałamiająco pięknym Wielkim Kanionie. 19 listopada pojawi się Microsoft Flight Simulator 2024. Jest on rozwijany przez zespół, który nie tylko daje ci mapę do latania — daje ci cały świat, dosłownie, z najbardziej wyrafinowanym, wciągającym i budzącym podziw symulatorem lotu wszech czasów.
Niesamowita wierność, ulepszona technologia i oczywiście możliwość wcielenia się w rolę w wielu karierach lotniczych, takich jak poszukiwanie i ratownictwo, lotnicza straż pożarna lub, co mnie najbardziej ekscytuje, reklama lotnicza. Znasz te małe samoloty, które latają z tymi znakami? Nie mogę się doczekać, żeby to zrobić. Więc usiądź wygodnie i zrelaksuj się, ponieważ dzięki Microsoft Flight Simulator 2024 niebo nie jest granicą. I pokażemy ci właśnie to.
Dobrze. Więc zatrzymaliśmy się tutaj, w Wielkim Kanionie, tylko po to, żeby zobaczyć kolejny widok. Możecie zobaczyć wielu twórców i ludzi z prasy, którzy robią zdjęcia, kręcą filmy. Koniecznie sprawdźcie też ich treści, które są teraz dostępne.
Naprawdę świetną rzeczą w Microsoft Flight Simulator jest to, że zespół tak świetnie zadbał o szczegóły gry, że teraz możesz wylądować samolotem, wyskoczyć i zrobić zdjęcia.
Porozmawiajmy o tym. Tryb fotograficzny w tej grze będzie szalony. To jak tryb fotograficzny twoich marzeń. Więc jeśli kiedykolwiek chciałeś to zrobić, możesz to zrobić w Microsoft Flight Simulator 2024.
MALIK PRINCE (LEKTOR): A potem natknęliśmy się na dość powszechnego mieszkańca Wielkiego Kanionu: uroczego łosia.
– W porządku. Więc mamy wycieczkę po Wielkim Kanionie. Teraz jesteśmy w pokoju sesyjnym rozgrywki, gdzie mnóstwo twórców i prasy ma okazję zagrać w grę po raz pierwszy, pierwsi ludzie poza twórcami, którzy grali w grę, a wrażenia i reakcje na to, jak dobrze to wygląda.
Spójrz na tę niesamowitą grafikę pudełka dla edycji premium deluxe. Naprawdę pokazuje wszystko, co będziesz w stanie zrobić. I otrzymujesz do tego podwójnie szeroki steelbook, co jest całkiem fajne.
Jestem tutaj z człowiekiem chwili, człowiekiem reprezentującym ciężką pracę tak wielu utalentowanych ludzi. To szef Microsoft Flight Simulator, Jorg Neumann. Jorg, jak leci?
– Miło cię widzieć.
– Miło cię widzieć. Dwa miesiące przed premierą. Jak się czujesz? Niespokojny, podekscytowany? Co dzieje się w twoim ciele–
– Obydwa.
– Obydwa?
– Wiesz, powiedziałbym, że jestem w branży gier od 30 lat. To zdecydowanie największy projekt, z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia. Zostało 10 tygodni, co oznacza, że pozostało mnóstwo pracy, ale to, co mamy, jest niesamowite.
MALIK PRINCE: Chciałbym zacząć od czegoś, co jest prawdopodobnie bliskie i drogie twojemu sercu, czyli historii serii, nad którą pracujesz. Tuż po twojej prawej stronie mamy jakiś rodzaj ekspozycji, która prezentuje tę historię. Czy możesz nam powiedzieć trochę o tym, co widzimy, zanim przejdziemy do przyszłości?
– To jest właściwie moja osobista kolekcja, Flight Simulator. To pochodzi z – zazwyczaj mam to tuż za sobą na biurku. To są pierwsze Microsoft Flight Simulators. Ten jest właściwie pierwszym, który wyszedł w 1982 roku. A ten jest z 1983 roku. To jest kolejna wersja.
A potem to się rozwinęło. Oto Microsoft Home, czyli na samym początku Microsoft Home. Jeśli cofniesz się w historii gier Microsoft, Flight Simulator jest właściwie na samym początku. W rzeczywistości jest to najdłużej wspierana franczyza Microsoftu.
– Dobry, mały fakt.
– I jak ciągle powtarzam–
– Tak, to jednak dobra wiadomość.
– –jest starszy od Windows i Office. Więc firma jest z tego bardzo dumna. W rzeczywistości ma w sobie nazwę Microsoft. A teraz mamy 12. nową wersję.
MALIK PRINCE: Tak. Mam na myśli, że tak wiele historii. To musi być niesamowite wiedzieć, że pracujesz nad tym, co jest zasadniczo następną generacją Microsoft Flight Simulator, ponieważ to jest zupełnie nowa wersja.
JORG NEUMANN: Zupełnie nowa wersja. To zupełnie inna wersja silnika. My – zasadniczo stało się tak duże – uruchomiliśmy Flight Simulator w 2020 roku. Są dodatki od tego, co nazywamy stronami trzecimi, zasadniczo twórcami. 5000 dodatków. Teraz mamy 2-terabajtowe pobranie, więc musieliśmy przeprojektować cały symulator.
Dodaliśmy niesamowitą ilość szczegółów do planety, którą nazywamy cyfrowym bliźniakiem. Ponad dwukrotnie zwiększyliśmy liczbę samolotów. Teraz jest system aktywności lub system kariery, który wprowadziliśmy, ponieważ społeczność prosiła o więcej rzeczy do zrobienia. To więc zupełnie nowy produkt, nowy kształt produktu. To coś niespotykanego w symulacjach lotu, więc myślę, że ludzie są bardzo podekscytowani.
MALIK PRINCE: Tak, mam na myśli, że to bardzo oczywiste. Jak wspomniałem, jesteśmy w tej przestrzeni twórców i obserwowaliśmy, jak twórcy grają, i było ciekawie zobaczyć, gdzie decydują się pójść na mapie. Ponieważ, wracając do twojego punktu, cyfrowy bliźniak — mogłem przelecieć nad moją szkołą średnią. Przeleciałem nad tym, czego doświadczyliśmy dzisiaj tutaj i co zobaczysz w podcaście, który jest tutaj, w Wielkim Kanionie, co jest tak wspaniałym doświadczeniem. Wsiedliśmy do helikoptera. Mamy — zobaczysz to wszystko na filmie. Ale to po prostu naprawdę fajne.
Co zatem jest jeszcze jednym z elementów, o których ludzie mogą nie myśleć, a które Ty i Twój zespół ustaliliście i udoskonaliliście w tej grze?
JORG NEUMANN: Rozdzielczość planety, powierzchni planety, jest 4000 razy większa niż wcześniej.
MALIK PRINCE: Niesamowite.
JORG NEUMANN: Mam na myśli, że zasadniczo nasz szkielet wygląda teraz jak środowisko teksturowane. Jest tak szczegółowy. Zasadniczo pomyśl o każdym kamieniu, każdym kamyku na Ziemi, który będzie w tej symulacji. Każde drzewo, każdy krzak, wszystko. To niesamowite. Możesz dosłownie wylądować gdziekolwiek i jest to bardzo zbliżone do rzeczywistego doświadczenia.
Dodaliśmy nowe rzeczy, jak zwierzęta wędrujące teraz po Ziemi. Interesujące. Zaludniamy oceany statkami. Zasadniczo — transpondery sygnałów każdego statku na Ziemi. I rysujemy każdy statek na Ziemi. Rysujemy również każdy samolot w powietrzu. Więc to jest bezprecedensowy poziom treści. Nigdy wcześniej nic takiego nie zostało zrobione.
Wszystko to łączy ten system aktywności, w którym możesz zasadniczo rozpocząć karierę lotniczą. Możesz kontynuować karierę lotniczą. I możesz zacząć w dowolnym miejscu na planecie, gdzieś w środku Australii Zachodniej lub gdziekolwiek zaprowadzi cię twoja pasja. A potem możesz wybrać, jakim pilotem chcesz zostać. Chcesz zostać pilotem poszukiwawczo-ratowniczym lub pilotem samolotu pasażerskiego? Jest mnóstwo karier, które możesz wybrać. I myślę, że ludzie będą się świetnie bawić. Jeśli w ogóle lubisz lotnictwo…
– Dosłownie nie pozostawiono kamienia na kamieniu. I muszę powiedzieć o działaniach lotniczych – to mnie tak ekscytuje. Ale nawet poza tym – ponieważ oczywiście, jak bardzo można się zagłębić. Ale co bym powiedział – jest tak wiele osób, które mogą – to jest najbardziej realistyczna symulacja, jaką kiedykolwiek widziałem, osobiście. To moja osobista opinia. Wygląda niesamowicie.
Ale nawet samo wsiadanie do Cessny – to jest super proste. Na przykład dosłownie zdejmujesz hamulec postojowy, naciskasz przepustnicę i jesteś w powietrzu. Więc dla każdego, kto może myśleć, och, nie wiem, czy mogę – zdecydowanie możesz. Jest wiele przystępnych sposobów na podejście do tej symulacji, ale jest też kilka naprawdę dogłębnych rzeczy.
Więc poproszę cię, tak naprawdę, o wybranie twojego ulubionego dziecka. Jaka jest twoja ulubiona funkcja lub na co najbardziej czekasz w tej grze?
– Myślę, że najbardziej czekam na to, że możesz — teraz stałeś się osobą. Tak więc tradycyjnie symulator lotu — po prostu wybierasz samoloty z hangaru. Teraz wybierasz osobę na początku.
MALIK PRINCE: Tak, to prawda.
JORG NEUMANN: Naprawdę bardzo dbaliśmy o to, aby właściwie reprezentować ludzkość, ponieważ jest to produkt — jest bardzo mało takich produktów lub gier, które obejmują całą planetę. Możesz pojechać gdziekolwiek na planecie. I bardzo się staraliśmy. Współpracowaliśmy z ONZ. Jak reprezentujemy ludzkość? Więc możesz wybrać siebie.
Potem jest funkcja, o której nie mówiliśmy zbyt wiele. Nazywa się to głosem gracza. Nagrywasz swój własny głos i to jest głos, którym komunikujesz się przez całe doświadczenie. Więc inni ludzie go usłyszą. To niesamowite. I brzmi superautentycznie. Więc zanurzasz się w tym świecie lotnictwa.
A jeśli kochasz – wierzę, że lotnictwo i marzenie o lataniu jest ludzkie – fundamentalne marzenie człowieka. I myślę, że naprawdę odblokowujemy to w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie zrobiono, bardziej dostępny niż kiedykolwiek wcześniej, szerzej niż kiedykolwiek wcześniej. Więc jeśli jesteś choć trochę zainteresowany, spróbuj.
MALIK PRINCE: Niesamowicie, niesamowicie. Dobrze, Jorg, jak już kończymy, jakieś ostatnie słowa dla społeczności? A także, przedsprzedaże są otwarte dzisiaj. Kiedy premiera gry?
– Ostatnie słowa dla społeczności to dziękuję. Współpracowaliśmy ze społecznością. Właściwie mówimy teraz, że robimy to dla społeczności, ze społecznością. To już nie jest tylko jeden zespół programistów. Przyjęliśmy ich. Jest wielu twórców, którzy są niesamowici w tym, co robią. Więc tworzymy to z około 25 zespołami. I to naprawdę przenosi nas na wyższy poziom. A jeśli chodzi o to, kiedy to wyjdzie — 19 listopada —
– 19.
– –10 krótkich tygodni. Jeśli zamówisz teraz w przedsprzedaży – zaczyna się dziś – otrzymasz naprawdę fajny samolot, De Havilland Cl 415. To samolot z naszego identyfikatora wizualnego. To samolot strażacki. Jest naprawdę fajny. I możesz w niego grać, dopóki symulacja z 2024 roku nie wyjdzie w 2020 roku.
– Zamów w przedsprzedaży już dziś. Premiera 19 listopada. Jorg, bardzo dziękuję za odwiedziny–
– Dziękuję.
– –i rozmawiając z nami.
– Miło cię widzieć.
– Miło cię widzieć.
[MUSIC PLAYING]
MALIK PRINCE: Rozpoznaję bardzo znajomą twarz po mojej lewej, po twojej prawej. To Parris Lily, facet, który wie coś o symulatorach lotu. Parris, pozwól, że podam ci ten mikrofon. Parris, jakie masz dotychczasowe przemyślenia na temat gry?
– Na razie bardzo mi się podoba. W porównaniu do – jakkolwiek świetny był 2020, to wydaje się, że to gruntowna przebudowa, której Flight Sim potrzebował na 2024. To fantastyczne. Właśnie przelatuję nad moim sąsiedztwem w Południowej Kalifornii i to jest niesamowite. To jak reprodukcja jeden do jednego. Grafika na poziomie gruntu – niesamowita.
– Dobrze powiedziane. I oczywiście z najlepszym głosem w grach.
– [LAUGHS]
– Znów widzieliśmy tylu ludzi…
– Gdy się rozbijam.
– Tak. Prawie go rozbiłem. Nie chcemy, żeby tak się stało. Ale widzieliśmy, jak wiele osób decyduje się pojechać do swoich okolic, przelecieć nad nimi i zauważyć, hej, to lokalny sklep spożywczy, w którym kupuję jajka, mleko i wszystkie te dobre rzeczy. Czy to SnowBikeMike?
– Hej, co tam, Team Xbox? To SnowBikeMike z Kinda Funny Games. Jak się macie?
– Radzimy sobie dobrze. Och, i czuję, że prawie cię rozbiłem. Co myślisz o symulatorze do tej pory?
– Tak, świetnie się bawię tutaj w Simsach. Jak widać, jestem na równinach Afryki, obecnie szukam żyrafy. W grze są teraz dzikie zwierzęta, żebyś wiedział. I zrobię niesamowite zdjęcie kilku żyraf. Ale najpierw muszę polecieć tym samolotem.
– Tak, i muszę się upewnić, że się nie rozbije. Pójdę do mojego stanowiska do gier i osobiście sprawdzimy Microsoft Flight Simulator 2024. I wywalę was wszystkich, OK? Więc świetnie się z wami rozmawiało. Porozmawiamy z kilkoma innymi osobami, które stworzyły tę grę. Ja zrobię swoje, OK? Pokój.
[MUSIC PLAYING]
Dobrze. Więc robimy ten zwrot. Spójrz na tę piękną górę w tle. To jest niesamowite. To jest takie fajne. To jest–
– Hej, Malik?
– Tak?
– Czas na lot helikopterem.
– Przepraszam, co?
– Lot helikopterem?
– Och, nie lecę… Nie lecę helikopterem.
PILOT: Witamy wszystkich na pokładzie. Zacznę od kilku kontroli przed lotem.
MALIK PRINCE (LEKTOR): Możecie wszyscy powiedzieć helikopterowi, żeby wystartował, ponieważ Malik Prince nie będzie w helikopterze.
– Jestem w helikopterze.
[MUSIC PLAYING]
MALIK PRINCE (LEKTOR): Zawsze mówiłem, że nigdy nie wsiądę do helikoptera, ale w imię Flight Sim 2024 nadszedł czas, aby zmierzyć się ze swoimi lękami.
– No dobrze, zrobiłem to. Zrobiłem to. Stawiłem czoła swojemu strachowi. Wsiadłem do helikoptera. I przeżyłem. Nie zrozum mnie źle. Cieszę się, że wróciłem na Ziemię, na ziemię. Jeśli chcesz tego doświadczyć, nie możesz dostać się w takie miejsce jak to, Microsoft Flight Simulator 2024. Możesz zrobić to samo, dokładnie to, co zrobiliśmy, ponieważ cały świat jest na wyciągnięcie ręki.
Dobrze. Teraz sprawdzimy tryb kariery w grze. Ponownie, zespół dużo mówił o tym, jak chcieli uzyskać opinie od społeczności, a jedną z rzeczy, o które prosiła społeczność, była możliwość posiadania większej liczby celów i wyzwań w grze. I część tego — nie zrobili tego po prostu. Zbudowali cały tryb kariery.
No dobrze. Co słychać, wszyscy? Jestem z powrotem tutaj. I tym razem jestem z Davidem z Asobo. Jak idzie dzisiaj?
– Bardzo dobrze. Dziękuję. Bardzo podekscytowany.
– Bardzo podekscytowany. Tak, mam na myśli, że chyba czuję to podekscytowanie. Więc rozmawialiśmy o prezentacji, którą dałeś twórcom i wielu mediom. Jedną z rzeczy, która była naprawdę imponująca i na którą najbardziej czekam, są działania lotnicze. Czy możesz opowiedzieć o głównych obszarach działań lotniczych?
– Oczywiście, powiedziałbym, że najważniejsza jest kariera, gdzie zasadniczo możesz – nad czym ciężko pracowaliśmy, aby była równie dobra dla początkujących, ale także dla naszych klientów. Zasadniczo zaczynasz jako nowicjusz i spotykasz mentora. Ten mentor wyjaśni ci, jak zarządzać swoją karierą, zasadniczo. A im większe postępy w karierze, tym więcej pieniędzy zarobisz i tym więcej egzaminów będziesz w stanie zdać.
I w pewnym momencie będziesz miał wystarczająco dużo pieniędzy, aby faktycznie kupić swój — ponieważ na tym etapie byłeś pracownikiem. I nagle masz wystarczająco dużo pieniędzy, aby kupić własny samolot. I może zaczniesz od używanego samolotu, który jest średni, który nie jest nowy, co oznacza, że był używany, co oznacza, że konserwacja — może nie jest tak droga, gdy ją kupujesz, ale opłata za konserwację nie jest taka sama.
I to jest kolejny krok w zrozumieniu, jak działa lotnictwo, ponieważ do tej pory nie musiałeś nawet brać tego pod uwagę. Ale teraz nagle, oprócz wszystkich innych mechanizmów, czyli punktacji misji, twojej wiedzy eksperckiej — przepraszam, twojego poziomu, twojego doświadczenia i twojej reputacji — na dodatek do tego wszystkiego, nagle musisz zarządzać swoim samolotem.
A jeśli wrócisz do trybu gry ze spadochronem – mam na myśli misje – jeśli wylądujesz zbyt mocno zbyt wiele razy, twój samolot zacznie się uszkadzać. A potem będziesz musiał wykonać konserwację i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej. I to jest tak ważne. Może staniesz się wystarczająco bogaty – [LAUGHS] aby faktycznie kupić nowy i rozszerzyć swoją flotę i nagle rozszerzyć flotę w innej domenie. I krok po kroku, może pewnego dnia, będziesz w stanie kupić samolot pasażerski.
MALIK PRINCE: I myślę, że to mnie tak zaskoczyło i to zaskoczyło wielu twórców, kiedy to prezentowaliście. Byłoby jedno, gdybyście po prostu dodali kariery i pomyśleli: hej, pozwólcie mi to odhaczyć. OK, dostaję za to ocenę.
Ale wszyscy poszliście dalej. Poszliście tak, że zasadniczo stajecie się – zaczynając jako podopieczny, a potem potencjalnie możecie być przedsiębiorcami we własnym biznesie. I uwielbiam ten mały dodatek, muszę powiedzieć, w postaci konsekwencji, kiedy to kupujesz swój samolot, więc jeśli wiesz, że istnieje ryzyko, że go uszkodzisz, to bardziej prawdopodobne, że potraktujesz to poważniej.
DAVID DEDEINE: Ale na tym etapie kariery, jak właśnie wspomniałeś, to jest — nagle, to jest twój samolot. I jeśli go rozbijesz, tracisz go. I to jest — pieniądze przepadają.
I gwarantuję, że kiedy polecisz swoim pierwszym samolotem, to znaczy własnym, zdasz sobie sprawę, że, o mój Boże, to jest moje. I chcesz się tym zająć. I wszystko nagle wydaje się o wiele bardziej realne, właśnie z tego powodu.
– David, to było niesamowite. Dziękuję bardzo. Nie możemy się doczekać, żeby wskoczyć. Dziękuję za rozmowę ze mną.
– Dziękuję bardzo. To była przyjemność.
– Tak. Czy wiesz, że Microsoft Flight Simulator 2024 wprowadza ogromne udoskonalenia technologiczne, takie jak znacznie szybsze czasy uruchamiania i zajmuje tylko ułamek miejsca wymaganego w poprzedniej wersji? A gdy już uruchomisz, aktualizacje świata są już przesyłane strumieniowo i dostępne. I to obejmuje ręcznie wykonane lotniska. Każdy darmowy samolot, lotnisko i punkt zainteresowania są bezpośrednio dostępne.
Mówiąc o ulepszonej technologii, miałem okazję usiąść z kilkoma osobami, które wiedzą o niej wszystko. Jestem tutaj z Brandonem i Chrisem, którzy faktycznie współpracują z Microsoftem i Asobo, aby uczynić Microsoft Flight Simulator 2024 tak niesamowitym, jak to tylko możliwe. Brandonie, możesz mi powiedzieć, po pierwsze, kim jesteś i w jakim zespole jesteś, a potem przejdziemy do pytań?
– Tak. I dziękuję za przybycie na wywiad. Nazywam się Brandon Yeager, prawdopodobnie lepiej znany w społeczności symulatorów lotniczych jako Jonks. Jestem założycielem Got Friends. Jesteśmy małym zespołem deweloperów samolotów, więc jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy być częścią 2024 i przenieść to, co robimy głównie, czyli samoloty typu bush i szybowce, do nowego symulatora. I po prostu bardzo się cieszymy, że możemy tu być.
– Dobrze. Właśnie rozmawiałem z Sebem i rozmawialiśmy o ulepszonej technologii i o tym, jak bardzo byli szczegółowi. Co dla ciebie oznacza ten dodatkowy wysiłek włożony w szczegóły, który wkładają w tę grę – jak to zmienia sposób, w jaki współpracujesz z zespołem?
BRANDON YAEGER: Samoloty i szybowce Busha, jak wspomniałem, to głównie to, do czego dążymy w 2024 r., a szczegóły na poziomie gruntu – to niesamowite, prawda? Więc wszystko, co udało im się dodać, czy to jest nowe – tylko fizyka trawy, lądowanie i trawa, uderzenie w gałązkę, wszędzie leżą drzewa, głębokość, jaką wprowadzają do wody i wszystko.
I jesteśmy naprawdę podekscytowani, ponieważ, mam na myśli, że tworzymy te niskie, wolne samoloty, a szybowanie będzie absolutną przyjemnością, patrząc w dół na ziemię. A samoloty typu bush – to będzie niesamowicie zabawne. Myślę, że słyszeliście w prezentacji, że będziecie musieli najpierw wykonać przelot w miejscu, w którym będziecie lądować, aby nie zejść i nie uszkodzić samolotu lub nie zrobić czegoś ze swoim podwoziem.
MALIK PRINCE: Teraz, Chris, chciałem do ciebie podejść. Przedstaw siebie i zespół, w którym pracujesz.
– Jasne. Jestem Chris Burnett. Jestem menadżerem, jestem jednym z założycieli Working Title Simulations. Pracujemy nad awioniką i szczegółowymi systemami samolotów. A na rok 2024 pracowaliśmy nad wieloma planami lotów oprócz pakietów awioniki, a także nad kilkoma samolotami.
MALIK PRINCE: Tak. Wspomniałeś, że Twoim celem jest uczynienie Flight Simulator 2024 możliwie najbardziej realistycznym doświadczeniem pilotażu. Chciałbym zapytać, jak to robisz, ale chcę to zrobić w tym sensie, że oglądam tak wielu ludzi na YouTube, którzy faktycznie idą dalej niż to, czym jest symulator lotu. A częścią tego, co wprowadzasz do symulatora, są wszystkie te rzeczy, które mogą się zdarzyć, zanim pilot w ogóle wystartuje, listy kontrolne przed lotem i takie rzeczy. Czy możesz powiedzieć trochę o tym, czego jeszcze gracze mogą się spodziewać, gdy wskoczą?
CHRISTOPHER BURNETT: Jasne, tak. Są dwie duże rzeczy, które dodajemy do tego doświadczenia dla symulatorów lotu. Wspomniałeś, że wielu zagorzałych symulatorów używa innych narzędzi i rzeczy, które robią poza symulatorem, zanim w ogóle do niego wskoczą. A my po prostu staramy się przenieść więcej tego doświadczenia do ekosystemu symulatora.
Więc kilka rzeczy, które są naprawdę fajne, to po pierwsze, możliwość zaplanowania i omówienia lotu z wyprzedzeniem. A potem druga rzecz, o której David mówił w prezentacji, to same czynności przed lotem, więc możliwość chodzenia po samolocie, sprawdzania wszystkich powierzchni sterowych. Wszystkie rzeczy, które prawdziwy pilot zrobiłby w trakcie swojej aktywności, możemy teraz robić w symulatorze. I to jest naprawdę fajne.
– Jak wyglądało przejście od grona wielkich fanów do pracy nad tytułem?
– Wszyscy zaczynaliśmy w społeczności. A teraz pracujemy głęboko w symulatorze, łącząc naprawdę fajne funkcje. I myślę, że to naprawdę niesamowite, że Microsoft, Jorg i cały zespół kierowniczy czerpią wskazówki od nas, od wszystkich naszych zespołów, jeśli chodzi o to, co społeczność naprawdę chce zobaczyć i co możemy zrobić, aby ulepszyć symulatory.
Nasz zespół jest dość interesujący. W połowie składamy się z osób, które mają doświadczenie w symulacjach, więc są to osoby, które symulowały od FS4, FS5, jak ja, a także grupa osób, które wcześniej nie symulowały, ale złapały bakcyla, ponieważ Flight Sim 2020 był świetny. Więc to w zasadzie zabawne zestawienie, aby spojrzeć na te różne grupy osób w naszym zespole.
– W porządku. Więc Brandon i Chris, bardzo dziękuję, dodając jeszcze więcej realizmu do symulacji, która miała wszystko. Po prostu znajdując nowe sposoby, aby uczynić ją jeszcze bardziej realistyczną dla graczy. Uwielbiam to. Bardzo dziękuję za rozmowę ze mną.
– Dziękuję.
– Dziękuję.
– Tak. Jestem tu z Sebem z Asobo. Seb, jak leci?
– Świetnie.
– Dobrze. Więc robimy tę małą rzecz z mikrofonem, ale działamy, bo tu jesteśmy. Prezentacja, którą dałeś — była tak szczegółowa. Twórcy i prasa dosłownie zachłysnęli się, jak bardzo wchodziłeś w szczegóły. Czy możesz dać mi krótki przegląd tego, jak zmieniłeś i ulepszyłeś technologię od Microsoft Flight Simulator 2020 do 2024?
SEBASTIAN WLOCH: Jest tu mnóstwo ulepszeń. Mam na myśli, że jest o wiele więcej szczegółów, bliżej ziemi. Widzisz o wiele więcej szczegółów, 4000 razy więcej szczegółów, tak naprawdę. Poprawiliśmy oświetlenie. Poprawiliśmy ogólne renderowanie.
– A teraz, kiedy mówisz o 4000-krotnej szczegółowości, w jaki sposób gracze doświadczą tego, co ta 4000-krotna szczegółowość oznacza w kontekście rozgrywki?
– Tak. Więc są dwa przykłady. Jednym z nich jest — więc pokazaliśmy zdjęcie szkieletowe w 2020 roku. Widzisz trójkąt, który jest geometrią gruntu, a w przypadku samolotu, kiedy jedziesz — mam na myśli, kiedy startujesz, koła toczą się po nim. To jest poziom szczegółowości, jaki otrzymujesz. Więc każdy trójkąt będzie mniej więcej tej wielkości. A więc nierówności nie mogą być mniejsze niż te, prawda?
Przy 4000 razy większej szczegółowości, nierówności są tak duże, prawda? Mamy więc skały, kamienie, błoto. Wszystko to jest symulowane. I widzisz to w 3D. Możesz to zobaczyć. Możesz to zobaczyć z daleka. Możesz przelecieć i powiedzieć, o nie, nie wyląduję tutaj. Są skały. Wybierzmy inne pole. A kiedy na nim wylądujesz, musisz zmienić sposób lotu, tak naprawdę, również, aby znieść nierówności. I to jest jeden z dużych, dużych wpływów.
– Inną rzeczą, która naprawdę zrobiła na mnie wrażenie w pokazach, które wszyscy pokazaliście, były rzeczywiste zmiany w tym, jak ulepszono turbulencję za samolotem i/lub śmigłowcem, technologia za tym stojąca. Czy możesz to trochę omówić?
SEBASTIAN WLOCH: Tak, tak. Mamy więc teraz cztery komponenty, które symulują powietrze i aerodynamikę w symulacji. I jeden, który został dodany, to jest — dodano go do CFD, więc jest to obliczeniowa dynamika płynów, która była już obecna wokół samolotu, ale zatrzymała się na — na przykład, bierzesz rozpiętość skrzydeł samolotu lub rozmiar łopatek, podwajasz to i tam się zatrzymała. To było to, czego potrzebowaliśmy, aby samolot latał realistycznie.
Ale lecisz w obszarze – na przykład helikopterem, lecisz tam, gdzie wracasz, to było czyste powietrze. A teraz jest ta symulacja turbulencji w śladzie aerodynamicznym. To kolejna symulacja dynamiki płynów obliczeniowych, ale w innej skali. Ma ona w rzeczywistości – ma sześć warstw, które kaskadowo narastają od bardzo małych do bardzo dużych. I to pozwala nam zasadniczo utrzymać ją tam przez maksymalnie sześć minut.
Tak więc tak naprawdę nie ma limitu czasowego. Po prostu, gdy cała energia zniknie, gdy wszystkie turbulencje znikną, usuwamy ten obszar. A maksimum, jakie mieliśmy, to sześć minut, co jest tym, co dzieje się realistycznie w przypadku bardzo ciężkiego samolotu pasażerskiego. Ale helikopter pozostawi łatwo jedną lub dwie minuty za sobą w turbulencjach.
I bardzo ważne dla pilotów. To jest niebezpieczne. Na prawdziwym lotnisku zawsze czekasz, w zależności od – powiedzą, że ciężkie, na przykład, na ATC, w zależności od samolotu, który startuje. Osobiście kiedyś byłem na ostatniej prostej z bardzo, bardzo małym, lekkim samolotem. A helikopter ze szkoły helikopterowej po prostu przeleciał przez pas startowy bez żadnej kontroli ruchu lotniczego, nic, po prostu tak. I tak to było małe lotnisko. Nie ma wieży, prawda? Więc ludzie robią więcej szalonych rzeczy.
I tak, tak, nawet nie przerwaliśmy finału. Natychmiast poszliśmy w górę. I nawet nie chcesz przez to przechodzić, ponieważ ty… mam na myśli, że są filmy w internecie i wypadki i takie tam. To po prostu obraca twój samolot szybciej, niż możesz liczyć na lotki. I to jest bardzo ważny aspekt symulacji, który dodaliśmy.
– Cóż, znowu, jest tak wiele aktualizacji tego, co zrobiliście, jeśli chodzi o kwestie techniczne, że nie jesteśmy w stanie omówić ich wszystkich. Ale jestem podekscytowany, że wszyscy – wszyscy – wszyscy gracze będą mogli sprawdzić tę symulację, kiedy zostanie wydana. Seb, ty i zespół wykonaliście świetną robotę. Dziękuję bardzo za rozmowę ze mną.
– Dziękuję.
– Tak, dziękuję. A jaki jest lepszy sposób na zakończenie wieczoru niż jedzenie i napoje, podczas gdy nowo poznani przyjaciele wibrują i omawiają epickie wydarzenia dnia, które zamienią się w niezapomniane wspomnienia?
I to jest podsumowanie bardzo specjalnej edycji Xbox Podcast z Wielkiego Kanionu z okazji Microsoft Flight Simulator 2024. Mogliśmy jeździć Humvee po Wielkim Kanionie. Mogliśmy lecieć helikopterem i bałem się o swoje życie, ale wylądowałem i było super. Ale co ważniejsze, mogliśmy zagrać w Microsoft Flight Simulator 2024, co jest niesamowite. Więc pamiętajcie, zamówienia w przedsprzedaży są już otwarte, a gra ukaże się 19 listopada 2024 r.
Na tym koniec, wielkie dzięki. To Malik się żegna. Do zobaczenia następnym razem. Cześć wszystkim. Miło was widzieć. Miło was widzieć.
– Witamy, kolego.
– Jak się macie?
– Świetna podróż, stary.
MALIK PRINCE: Tak, było niesamowicie.
[AUDIO LOGO]