W Blightstone gracze wezmą udział w turowej walce pozbawionej siatki, w której kluczowa jest świadomość ekologiczna i przygotowanie. Podczas każdego spotkania członkowie drużyny będą musieli zająć strategiczne pozycje, aby wykorzystać otoczenie i pokonać przeciwności losu w obliczu bezlitosnych sił wroga i wszechobecnej ciemnej zarazy.
Gdy podstępna plaga rozprzestrzenia się po podzielonym świecie podczas walki i o zmroku, gracze będą musieli skutecznie zarządzać swoimi zasobami i sprzętem, aby przetrwać. Chociaż niewielu wyjdzie zwycięsko ze swojego przedsięwzięcia, porażka będzie kluczowa dla twojego ostatecznego zbawienia. Odłamki Ziemnego Szkła zebrane podczas nieudanych wypraw wzmocnią Kryształ prowadzący i wzmocnią przyszłych poszukiwaczy przygód, popychając bohaterów do przodu w poszukiwaniu kolejnej szansy na zwycięstwo i wolność.
Korzystaj z interaktywnych zagrożeń i obiektów środowiskowych, a także elementów pogodowych, aby uważnie czytać sytuacje i planować każde ich działanie. Inteligentne wykorzystanie środowiska lub efektów pogodowych może w ostatniej chwili odwrócić losy bitwy!
Wybieraj spośród szerokiej gamy umiejętności bojowych aktywnych i pasywnych: walka wręcz, dystansowa, obszarowa, opóźnione potężne umiejętności, zakłócenia, pułapki, umiejętności wyzwalane zdarzeniami, umiejętności przywoływania postaci, a także kontrolowania innych postaci. Zdolności te są dostępne zarówno dla graczy, jak i wrogów.
Statusy bojowe, takie jak krwawienie, zatrucie, unieruchomienie, ogłuszenie, skazany na zagładę i dziesiątki innych.
Strefy otoczenia: stawy wodne, wysoka trawa do ukrycia (może się również spalić!), ruchome piaski do zatopienia, dziury, do których można wrzucać wrogów i wiele więcej!
Losowe modyfikatory pogody: mgła zakrywa interfejs wrogów, deszcz nakłada się mokry na wszystkie istoty, wiatr zmniejsza celność dystansową itp.
Towarzysze i przyzywalni sojusznicy, którzy działają samodzielnie, ale można ich kontrolować za pomocą pewnych umiejętności.
Jednostki otoczenia, które eksplodują, powodują obrażenia w wyniku uderzenia lub wpływają na rozgrywkę w nagły sposób.
Pracujemy nad Unfinished Pixel Kamień zarazy z 17-osobowym studiem, które było w 2014 roku. Ich poprzednie tytuły to Szpiegowski kameleon, super podmuch siatkówki, super tenisowy podmuch, super piłkarski podmuchpokazując to Kamień zarazy to przejście studia w stronę innego gatunku, który nadaje ton i styl Najciemniejszy Loch.