Długotrwała saga Wampir: Maskarada – Bloodlines 2Okazuje się, że rozwój gry będzie trwał jeszcze przez jakiś czas. Nieszczęsna gra RPG miała się ukazać w tym roku — po kilku opóźnieniach, tymczasowym odłożeniu na półkę i zatrudnieniu nowego dewelopera — ale The Chinese Room i Paradox postanowili przesunąć datę premiery na 2025 rok.
W opublikowanym dziś materiale wideo dyrektor kreatywny Alex Skidmore i zastępca dyrektora generalnego Paradox Mattias Lilja podzielili się informacjami na temat postępu prac nad grą, starając się zapewnić potencjalnych graczy, że wszystko idzie dobrze, ale gra potrzebuje jeszcze trochę czasu.
„Nasz zespół w The Chinese Room maksymalnie wykorzysta ten czas, aby dopracować i zapewnić jakość” — mówi Skidmore — „podczas gdy kilku członków zespołu będzie gotowych wcześniej, co pozwoli im pracować nad rzeczami, na które być może nie mieliśmy czasu, ale które naprawdę nas pasjonują. Na przykład możemy teraz dodać do gry więcej zakończeń, dzięki czemu będzie to bardziej osobista historia”.
Szczerze mówiąc, w przypadku gry, która była w piekle rozwoju przez tak długi czas, dodanie do niej czegoś więcej wydaje się ryzykownym posunięciem. Zwłaszcza, gdy to, co widzieliśmy podczas Rozszerzone ujawnienie w styczniu wyglądało tak szorstko. Ale może ostatnie 7 miesięcy przyniosło wystarczająco dużo ulepszeń, aby uzasadnić poświęcenie części zespołu na rozszerzenie jego zakresu. Jeśli tak jest, miejmy nadzieję, że zostanie nam pokazane więcej materiałów filmowych z gry w akcji, aby to udowodnić.
Oczywiście, nie jest to cały dodatkowy czas, który zostanie wykorzystany. Niektóre obszary i postacie są dostosowywane, opinie społeczności zostaną uwzględnione, a studio będzie miało więcej czasu na nałożenie kolejnej warstwy polerowania.
Ogłoszenie pojawia się w burzliwym okresie dla wydawcy Paradox, tuż po Nieokreślone opóźnienie Prison Architect 2który nastąpił tuż po Nieokreślone opóźnienie i późniejsze anulowanie Life By YouRóżnica polega na tym, że opóźnienie wiąże się z nowym oknem premiery — pierwszą połową 2025 roku — a Bloodlines 2 nie będzie ciche w radiu.
„Chinese Room i Paradox będą nadal publikować częste aktualizacje, w tym dzienniki programistów, szczegółowe analizy i wiele innych” – napisał towarzyszący post obiecuje. „Nie wchodzimy w okres spokoju”.
Wydanie gry, zanim będzie gotowa, jak widzieliśmy w przypadku Cities: Skylines 2, nigdy nie jest dobrą rzeczą. Więcej czasu na rozwój jest ogólnie pozytywne. Ale w przyszłym roku minie dekada, odkąd oryginalny deweloper, Hardsuit Labs, zaczął pracować z Paradox nad sequelem, i wydaje się, że z każdym kolejnym opóźnieniem entuzjazm słabnie. Miejmy nadzieję, że to wszystko, czego potrzebuje Bloodlines 2, aby sprostać oczekiwaniom żarłocznej społeczności. Trzymamy kciuki i kły.