Darkest Dungeon II to turowy, dungeon crawler, roguelike, w którym tworzysz drużynę czterech osób i jedziesz dyliżansem do tego, co pozostało ze świata w apokaliptycznym krajobrazie. Ta gra była dobrym połączeniem trudnych wyzwań i zabawnej strategii bez wielu błędów, więc przyjrzyjmy się jej bliżej.
Gdy po raz pierwszy otworzysz Darkest Dungeon II, zobaczysz krótką informację, która zasadniczo stwierdza, że gra jest trudna. Następnie zobaczysz przerywnik filmowy, który wyjaśnia podstawową historię i historię gry — świat dobiega końca, a Ty, uczony, rekrutujesz grupę ocalałych, aby pomogli Ci wspiąć się na niebezpieczną górę, aby pokonać zamieszkującego ją potwora lub zginąć podczas próby.
Po tym od razu wskakujesz do gry. Pierwszą rzeczą, którą robisz, jest wybór bohaterów. Jest czternastu bohaterów, z których wybierasz czterech do swojej drużyny. Zaczynasz tylko z czterema bohaterami, ale odblokujesz więcej w trakcie gry.
Gra składa się z dwóch głównych części: dyliżansu i walki. W dyliżansie przemierzasz krainę i wybierasz ścieżki, które chcesz obrać, napotykając na spotkania, walki i przeszkody. Dyliżans jest nieco trudny do kontrolowania, ponieważ najmniejszy ruch joysticka powoduje, że dyliżans rzuca się z boku na bok. Na końcu każdego obszaru docierasz do gospody, w której możesz leczyć swoich bohaterów i sprawić, by nawiązali ze sobą więzi, które pomogą im w walce i poza nią.
To podczas walk wybór bohaterów ma znaczenie. Mają różne statystyki, które czynią ich lepszymi lub gorszymi w pewnych kwestiach. Statystyki ruchu określają ich miejsce w kolejności walki. Każdy bohater może mieć pięć ruchów na raz, a Ty możesz odblokować więcej ruchów, które możesz zmieniać pomiędzy bitwami. Walka może być dość skomplikowana, ale na szczęście gra ma wbudowane samouczki dla każdego aspektu, nie tylko walki. Poza tym walka jest czasami po prostu trudna. Generowanie liczb losowych może naprawdę Cię zepsuć w Darkest Dungeon II, więc bądź ostrożny.
Poza walką i w trakcie walki, każdy bohater może nabawić się stresu. Stres waha się od 0 do 10. Przy niskich poziomach stresu niewiele się wydarzy. Jednak na wyższych poziomach zaczniesz widzieć negatywne przekomarzania między bohaterami. Spowoduje to, że twoi bohaterowie nie będą się tak bardzo lubić i będą sprawiać problemy w walce i poza nią. Gdy bohaterowie osiągną poziom stresu 10, istnieje 80% szans, że będą mieli załamanie nerwowe i 20% szans, że będą zdeterminowani. Załamania nerwowe osłabiają bohatera i sprawiają, że inni bohaterowie mniej go lubią. Stanie się zdeterminowanym działa odwrotnie i leczy bohatera, wzmacnia go i sprawia, że inni bohaterowie bardziej go lubią.
Grafika Darkest Dungeon II jest absolutnie niesamowita. Gra świetnie kontrastuje obrazy 2D z modelami 3D i wygląda pięknie. Od postaci 2D i ich ataków po dyliżans 3D i świat 3D poza walką. Wszystko po prostu tak dobrze do siebie pasuje i jest tak perfekcyjnie animowane. Szczególnie podobają mi się ponure kolory użyte do przedstawienia pustkowia tego, co pozostało ze świata.
Dźwięk jest również bardzo przyjemny. Muzyka nie jest powtarzalna, a każdy obszar jest dobrze reprezentowany przez efekty dźwiękowe. Chociaż muzyki nie ma dużo, zmienia się w różne piosenki po około sześciominutowej pętli. Dzięki temu walki nie stają się nudne i są o wiele bardziej intensywne i zabawne.
Natrafiłem tylko na jeden błąd w grze i nawet nie wiem, jak to się stało. Podczas walki otwierały się samouczki i nie mogłem ich zamknąć, bez względu na to, co robiłem. Żaden przycisk nie działał i nie znikał, dopóki nie zamknąłem gry i nie otworzyłem jej ponownie. Ponownie, nie wiem, jak to się stało, ale jest to wysoce destrukcyjny błąd, który może spowodować, że zaczniesz od nowa bardzo dobrą rozgrywkę.
Darkest Dungeon II jest bardzo zabawny. Grafika i dźwięk są zdumiewające, a rozgrywka, choć czasami frustrująca, nadal zapewnia zabawne i przyjemne doświadczenie. W połączeniu z fachowo napisaną historią, gra ta jest świetna. Jeśli lubisz wyzwania gier typu rougelite i roguelike, ta gra jest dla Ciebie.