Za moich czasów kawa nie była czymś wielkim. Albo rano zamawiałeś filiżankę rozpuszczalnej, dosładzanej cukrem, żeby pozbyć się smaku, albo wygrzebywałeś coś z lokalnej kawiarni lub automatu w mieście. I wtedy też była to po prostu „kawa”, cappuccino lub espresso byłyby postrzegane jako marzenia z wielkiego miasta.
Ale potem nastąpił gwałtowny rozwój kultury kawy, powstało mnóstwo sklepów i nagle można było dostać swój ulubiony gorący napój na setki różnych sposobów.
To jest to Potentat Espresso koncentruje się na tym, że masz szansę poprowadzić własne przedsiębiorstwo kawowe i sprawdzić, czy możesz zostać najlepszym w branży. To kolejna gra symulacyjna, ale miejmy nadzieję, że ma paliwo, aby przetrwać.
Wcielisz się w młodego przedsiębiorcę, który właśnie ukończył studia i postanawia zbudować imperium kawowe. Rozgrywa się to poprzez główną kampanię i wiele scenariuszy, zapewniając cele do odhaczenia, sprzedając kawę na wynos. W każdym z tych miejsc są też małe narracje, z miłym nawiązaniem do sitcomu Przyjaciele w drugim. Ale dobrze jest zacząć od początku, a Espresso Tycoon delikatnie prowadzi cię przez ten proces, zaczynając od małych rzeczy.
Zaczyna się od stworzenia marki, co wymaga wymyślenia dobrej nazwy. Wybrałem „TheXboxHot” (oczywiście) i wybrałem czcionkę robota oraz zielony wygląd dla mojego małego stoiska z kawą w RPA.
Gdy już to zrobisz, czas zacząć prosto, oferując tylko kilka opcji sprzedaży w swoim sklepie. Musisz ustawić kilka stołów i krzeseł na zewnątrz, aby ludzie mogli usiąść, wybierając front sklepu spośród szerokiej gamy stylów i kolorów. Pieniądze są ważne i im szybciej zaczniesz przyciągać klientów, tym szybciej pokryjesz koszty.
Możesz wybrać ceny, za jakie chcesz sprzedawać swoją kawę i ile zysku będziesz osiągać. A gdy te napoje zaczną się sprzedawać, najlepiej będzie, jeśli zagłębisz się w profile klientów, próbując zrozumieć, co lubią, a czego nie. Czy uważają, że ceny są trochę za wysokie? Czy nie podoba im się wystrój? Czy chcieliby, aby miejsce było trochę bardziej uporządkowane? Twoim zadaniem jest następnie próba zaspokojenia pragnień ludzi – ale pamiętaj, nie możesz zadowolić wszystkich.
Już niedługo będziesz zatrudniać więcej elitarnych pracowników, którzy będą wybierać z ich grafików godziny, które wolą. Będziesz musiał również pilnować swoich zapasów, ponieważ zdobycie najlepszej kawy może być kuszące, ale jest również drogie i może oznaczać uderzenie w Twoje marże zysku. Możesz również zainwestować w kubki na wynos, aby utrzymać ten rynek, podczas gdy tworzenie własnych napojów i wzorów pianki latte jest miłym testem. Cokolwiek robisz, utrzymuj te zyski na zdrowym poziomie, ponieważ gdy tylko wejdziesz za daleko w deficyt, gra się kończy.
Espresso Tycoon wygląda dobrze i ma fajną paletę przedmiotów kosmetycznych dostępnych w twoim sklepie. Podoba mi się różnorodność lokalizacji i ustawień w kampanii, a jeśli możesz grać w tę grę, nie mając ochoty na kawę, to chapeau bas. Są jednak problemy, a czasami kamera jest nieco irytująca, czasami trudno ją całkowicie uchwycić, podczas gdy długoterminowa atrakcyjność będzie albo trafiona, albo chybiona. Ścieżka dźwiękowa jest płynna i przypomina kawiarnię – jednak jak w większości gier symulacyjnych, prawdopodobnie będziesz chciał po prostu trzymać się własnej listy odtwarzania, gdy awansujesz w rankingu baristów.
Czy kiedykolwiek istniała prawdziwa symulacja kawiarni? Nie wiem, ale jeśli szukasz małej kampanii w stylu symulatora, która z radością zabierze Cię w różne miejsca i historie, Espresso Tycoon jest prawdopodobnie warta wypróbowania. Można jednak dyskutować, jak długo życie baristy będzie Ci się podobać.