Saints Row jest już dostępne po długim oczekiwaniu, 9 lat od Saints Row IV, jeden od Saints Row the Third i 7 lat, jeśli liczyć Saints Row Gat Out of Hell. Jest to gra typu sandbox, w której strzela się, jeździ i głównie strzela. Saints Row IV kiedyś było oszałamiające z takimi tematami jak inwazja obcych, podróże w czasie itp., ale w porównaniu z tym nowa gra jest po prostu zwyczajna i prosta. Nadal są jakieś dobre misje, takie jak LARPing, Prison Break itp., ale to nic w porównaniu z niektórymi absurdalnymi misjami ze starych gier.
Saints Row: Grafika
Grafika nowej gry Saints Row nie jest niczym w porównaniu z grami Next-Gen. Kreskówkowa grafika pasuje do rozgrywki, ale nie jest przyjemna dla oka. Graliśmy w tę grę, utrzymując Ray Tracing na wysokim poziomie, ale było bardzo mało różnic w jakości. Ray Tracing nie działa w wielu obszarach, ponieważ nie ma wielu odbijających powierzchni, ale nawet w pobliżu szkła i wody odbicie nie jest bardzo Next-Gen. Poza opcją ray tracingu, grafika naprawdę wydaje się dobra jak na niezbyt poważną strzelankę z zabawnymi finisherami (w jednym z finisherów zabiliśmy wroga, uderzając go w twarz).
Saints Row: Fabuła i rozgrywka
Akcja rozgrywa się w fikcyjnym mieście Santo Ileso, gdzie wraz z trójką najlepszych przyjaciół tworzysz przestępcze imperium pod nazwą „The Saints”. Zaczynasz jako korporacyjny pracodawca, ale pod koniec gry stworzysz całe przestępcze imperium w mieście, przejmując niemal wszystkie miejsca i gangi na swoim terenie. Oprócz głównych misji jest mnóstwo misji pobocznych i misji postaci.
Główną fabułą jest budowanie imperium przestępczego od podstaw wraz z przyjaciółmi poprzez zakładanie różnych przedsięwzięć i mordowanie każdego, kto stanie na drodze (w większości przypadków). Misje postaci po ukończeniu zapewniają twoim przyjaciołom NPC lepszą historię i ulepszają ich statystyki wraz z bronią, którą noszą.
Aby rozwinąć imperium przestępcze, należy założyć różne przedsięwzięcia, które odblokowują się w miarę postępu głównej fabuły. Przedsięwzięcia te zapewniają dobre źródło dochodu w zależności od liczby ukończonych misji. Istnieje przedsięwzięcie, które po ukończeniu zapewni kilka unikalnych broni, których można używać w dowolnym momencie, takich jak latająca deskorolka, gadżet, który może strzelać przez ściany itp. Istnieje również dobre stare przedsięwzięcie oszustwa ubezpieczeniowego. Jest kolejna nowa i unikalna misja w formie przedsięwzięcia LARP. Tutaj przebierasz się za wojownika i walczysz z falami wrogów za pomocą fałszywych broni, akcji i dźwięków. Podczas gdy niektóre przedsięwzięcia mają po prostu normalne/zwykłe misje, takie jak kradzież ciężarówki po pokonaniu kilku wrogów; holowanie pojazdu wroga; dostarczanie kwasów w określonym czasie itp.
Aby założyć wszystkie przedsięwzięcia, potrzeba dużo pieniędzy. Nawet aby ukończyć wszystkie (główne) misje, należy spełnić zestaw warunków, aby odblokować misję i rozpocząć grę. Warunki te to założenie i ukończenie kilku przedsięwzięć (min. 6). Na początku pieniądze na założenie przedsięwzięć są niewielkie, ale w miarę rozwoju fabuły wymagania pieniężne stają się ogromne. Łącznie wymagane jest minimum 20 milionów, aby ukończyć wszystkie misje w Mission App. Znalezienie pieniędzy jest trudne, ponieważ otrzymasz tylko kilkaset za pokonanie wrogów, więc najskuteczniejszym sposobem byłoby ukończenie pobocznych przedsięwzięć, które generują gotówkę w zależności od liczby ukończonych misji. Criminal Ventures może wygenerować około 1-1,5 miliona w ciągu godziny, co bardzo pomaga.
Jest wiele powtarzających się misji, z których większość polega na strzelaniu do przodu. To również staje się trudne, ponieważ nie ma możliwości blokowania ataków. Pasek zdrowia można wypełnić, wykonując Finishery, takie jak DOOM, a amunicję do broni można wypełnić, pokonując wrogów. Większość rzeczy w mieście można zniszczyć rękami, bronią lub pojazdami. Odległość między początkiem misji a twoją pozycją jest zbyt duża, a szybkiej podróży nie można użyć w środku misji; z tego powodu zainstalowanie Nitro w pojeździe jest jednym z szybkich sposobów podróżowania między punktami.
W grze jest wiele wyzwań, które zapewniają graczowi i pojazdom kilka modów. Ukończenie wyzwań pojazdów dodaje specjalną umiejętność, a każdy pojazd ma inną umiejętność. W jednym z samochodów charakterystyczną umiejętnością było skakanie, a inny wypuszczał noże w pobliżu opon. Modyfikacje gracza są również dobre, zapewniają odporność na ogień, możliwość kucania, szybszego sprintu itp. Istnieje również wiele umiejętności gracza, które odblokowują się wraz ze wzrostem poziomu gracza. Tylko 4 z tych umiejętności można przypisać jednocześnie, a każda umiejętność wymaga dużej ilości przepływu, który jest uzupełniany, gdy mordujesz wszystkich.
Nie ma wielu odmian wrogów. Przez całą grę znalazłem tylko 4 typy wrogów. Pierwszy to normalny wróg; Drugi to normalny wróg z pewną zbroją (więcej pocisków); Trzeci to wróg z łańcuchami, który może unikać pocisków; Czwarty i ostatni to typ ducha, który może tworzyć wirtualne duplikaty samego siebie. Nawet mini-bossowie są jak typ 2 z odrobiną wytrzymałej zbroi i silną bronią.
Saints Row: Błędy
Pomijając rozgrywkę i różnorodność misji, w wydaniu jest mnóstwo błędów. Graliśmy w wersję z łatką Day-1 i nadal miała mnóstwo błędów. Niektóre z nich to drobne błędy, jak samochód wjeżdżający w ścianę, postacie uderzające w siebie podczas mówienia itp.
W środku misji jest kilka dużych błędów, które zmuszają nas do ponownego rozpoczęcia misji, a czasami gra po prostu się zawiesza. W jednej z misji pościgu samochodowego pojazd wroga powinien być za nami i trzeba wystrzelić mnóstwo pocisków, aby go zatrzymać. Ale kilka razy pojazd wroga zostaje automatycznie przeniesiony na przód mojego pojazdu, a samochód zostaje zniszczony, a misja się nie powiodła. Stało się tak 2-3 razy i musieliśmy ponownie uruchamiać pościg samochodowy, który widzieliśmy raz po raz, aby go ukończyć. W innej misji, po 20-30 minutach na ukończenie, w ostatniej scenie gra nagle się zawiesiła i musiałem powtórzyć tę samą misję 3 razy, aby w końcu ją ukończyć.
W innej misji wrogowie nadchodzili falami i trzeba było bronić miejsca, ale po kilku falach ostatnia fala utknęła w dużej odległości, a gdy próbowaliśmy się zbliżyć, wyświetlał się tylko komunikat „Opuszczam obszar misji” i musieliśmy ponownie uruchomić punkt kontrolny, aby ukończyć. Ten sam problem pojawił się w kilku misjach i musiałem wykazać się kreatywnością, aby ukończyć te części.
Na innym początku misji, podczas strzelania do fal wrogów, gracz po prostu zamarł i nie zrobił nic, co nacisnęliśmy, więc musiałem zacząć od punktu kontrolnego. To był początek misji, dzięki czemu nie straciliśmy wiele postępów.
Saints Row: Werdykt
Saints Row jest świetne, gdy pozwala przegrać tylko po to, by zabić wszystkich, a także daje możliwość dostosowania własnego wyglądu i pojazdów w garażu. Ale po spędzeniu 25 godzin w grze, po prostu nie ma takiego samego efektu, jak inne gry z serii. Jest wiele powtarzających się misji, a błędy w żaden sposób nie pomagają. Jest kilka elementów humoru, które mnie rozśmieszyły, ale nie jest to coś, w co chcielibyśmy grać ponownie, gdy mamy wolny czas.