Rok po premierze Alan Wake 2 Remedy twierdzi, że zwróciło większość kosztów rozwoju i marketingu

W zeszłym roku w okresie poprzedzającym Halloween wpadliśmy w nasze ręce Alana Wake’a 2a teraz, nieco ponad rok później, twórca gry Remedy ujawnił w swoim kwartalny raport finansowy kończący się 30 września 2024 rokuże odzyskał większość kosztów rozwoju i marketingu gry, według Game Developera.

Chociaż to dobra wiadomość na ten rok, nie jest to pełny rok przychodów, jakie studio zarobiło dzięki wydaniu Alana Wake’a 2, zatem ciekawie byłoby zobaczyć, gdzie znajduje się Remedy po wydaniu fizycznej wersji gry Alana Wake’a 2 i jego najnowsze rozszerzenie, Dom nad jeziorem, który wystartował w ubiegły wtorek. Wiedząc, jak bardzo Alana Wake’a 2 zwroty akcji to miłe, ale jako specjalista od liczb chciałbym dowiedzieć się, ile gra obecnie się sprzedaje. Ostatni numer słyszeliśmy to Alana Wake’a 2 sprzedanych egzemplarzy wyniosło 1,3 miliona, czyli w lutym.

W raporcie fiskalnym wyszczególniono również, że przychody firmy wzrosły. Przychody Remedy odnotowały wzrost przychodów o 128,6%, do kwoty 17,9 mln euro (19,4 mln dolarów). Jej dochód operacyjny w zeszłym roku był stratą w wysokości 5,5 mln euro (5,9 mln dolarów), ale teraz, po upływie roku, spółka Remedy notuje dodatnie wyniki, osiągając zysk operacyjny w wysokości 2,4 mln euro (2,6 mln dolarów).. Mimo że sytuacja jest lepsza, dyrektor generalny Remedy Tero Virtala dodał, że koszty rozwoju wzrosły, a firma skupiła się na trzech swoich projektach: Kontrola 2 I Remake Maxa Payne’a 1 i 2pokrywając większość rosnących kosztów.

„W tym kwartale postęp w tworzeniu naszych gier przebiegał zgodnie z planem. W Sierpieńzawarliśmy strategiczną umowę partnerską z Annapurna Pictures, która zapewnia nam możliwość rozwoju Kontrola 2 w świetną grę. Pozwala nam to również przejść do samodzielnego wydawania gier i rozszerzyć nasze franczyzy na inne media, takie jak telewizja i film. FBC: Przełamanie ogniapoprzednio kryptonim Condor, jest w dalszym ciągu w pełni produkcyjna, koncentrując się na iteracjach w pętli podstawowej i zaimplementowaniu większej liczby elementów interfejsu użytkownika (interfejsu użytkownika), aby zapewnić większą przejrzystość rozgrywki w oparciu o opinie z testów gry” – stwierdziła Virtala w raporcie fiskalnym Remedy za trzeci kwartał.

Obecnie FBC: Firebreak i Remake Maxa Payne’a 1 i 2 znajdują się w trybie pełnej produkcji, przy czym odnotowano, że ta ostatnia czyni „stały postęp”. Natomiast Kontrola 2 jest obecnie na „etapie gotowości produkcyjnej”. To się wkrótce zmieni, za rok lub krócej, jak twierdzi Remedy, kontynuacja jest na dobrej drodze, aby wejść w fazę pełnej produkcji w 2025 r. Niedawno Remed zawarł umowę pożyczki z Tencent; posunięcie to ma na celu wzmocnienie pozycji Remedy w łańcuchu wartości i uzyskanie większej kontroli nad komercjalizacją naszych gier, mówi Virtala.


Opublikowano

w

przez

Tagi: