Shoulders of Giants: Ultimate – Recenzja

Ramiona Olbrzymów: Ostateczne Ramiona Olbrzymów

Ramiona Olbrzymów w końcu trafił na Steam, a wraz z tą nową wersją pojawia się Ostateczny łatkę, która obiecuje jeszcze większą poprawę tej dynamicznej gry typu roguelike.

Gra jest Ostateczny łatka obejmuje ulepszenie silnika Unreal 5, gruntowną przebudowę interfejsu użytkownika, mnóstwo poprawek błędów, dodatkową zawartość, obsługę Steam Deck i wiele więcej.

Jak więc gra i jej nowa aktualizacja wypadają w porównaniu z innymi grami typu roguelike? Czy nowa łatka naprawdę robi różnicę? Dowiedz się z naszej pełnej recenzji Ramiona Olbrzymów: Ostateczne.

Ramiona Olbrzymów: Ostateczne
Deweloper: Moving Pieces Interactive
Wydawca: Moving Pieces Interactive
Platformy: PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Microsoft Windows (recenzja)
Data wydania: 1 stycznia 2023 r., 12 sierpnia 2024 r. (wersja ostateczna)
Gracze: 1-2
Cena: 19,99 USD

Ramiona Olbrzymów to gra roguelike 3D, w której gracze wcielają się w kosmiczną żabę, która kontroluje gigantyczny kombinezon mecha. Twoim celem jest oczyszczenie zepsutych planet, przywrócenie natury i światła słonecznego, a także zdobycie nowych umiejętności, broni i rdzeni, które służą jako różne klasy wyposażenia dla twojego duetu mech/żaba.

Gracz ma dostęp do dwóch zestawów umiejętności, jeden należący do mecha, który walczy z wrogami w zwarciu bronią białą, i jeden należący do żaby, która zapewnia wsparcie i obrażenia z dystansu. Przełączanie między mechem a żabą to płynny proces, który odbywa się po prostu poprzez celowanie przez przyrządy celownicze, i jest to całkiem sprytny sposób na zapewnienie graczowi dostępu do dwóch różnych stylów gry.

Gra pozwala podejść do walki z dowolnego kąta dzięki dostępnej broni. Gracze mogą mocno skłaniać się ku walce wręcz, utrzymując żabę w roli wsparcia, lub postawić wszystko na obrażenia dystansowe, używając mecha jako narzędzia mobilności. Mieszany styl gry jest również wykonalny dzięki licznym umiejętnościom, które mają ze sobą synergię.

Niestety, jest to smutne, że Ramiona Olbrzymów nie gra się dobrze. Walka wręcz jest chaotyczna i pozbawiona wpływu, podczas gdy walka dystansowa jest słaba i wydaje się gorsza od walki wręcz, jeśli chodzi o zabijanie wrogów podstawowymi strzałami. Większość broni białej jest całkiem niezła w powietrzu, więc poświęcanie czasu na celowanie i zabijanie wrogów zazwyczaj wydaje się niepotrzebne.

Przez większość czasu wydaje się, że gracz działa przeciwko grze, i to nie w zabawny sposób. Za każdym razem, gdy otrzymujesz obrażenia, wydaje się to nieuniknione, a za każdym razem, gdy oczyszczasz falę wrogów, czujesz, że przedzierasz się przez nią siłą. W systemie walki w grze nie ma absolutnie żadnej finezji i zazwyczaj wydaje się, że oszukujesz trudniejszych wrogów i bossów, zamiast z nimi walczyć.

Walki z bossami to w szczególności ogromny bałagan, zazwyczaj złożony z bałaganu cząsteczek i fal pojawiających się wrogów. Najlepszym podejściem do walk z bossami jest aktywowanie wszystkich umiejętności na raz i nadzieja, że ​​zabijesz bossa, zanim on zabije ciebie, ponieważ zostaniesz ukarany za próbę nauczenia się walki, otrzymując ogromne obrażenia od czegoś, co ledwo mieści się na ekranie.

Ramiona Olbrzymów cierpi również na dość kiepskie przebiegi, co jest przestępstwem w przypadku gry roguelike. Każda misja ma mniej więcej takie same cele, a w zależności od konfiguracji, każdy etap można ukończyć w około pięć minut. Nie ma prawie żadnej zachęty do zabijania wrogów niezwiązanych z celem, a poza znalezieniem aktualnego celu nie ma praktycznie żadnych elementów eksploracji.

Prawie każdy bieg będzie polegał na znajdowaniu różnych iglic, pokonywaniu kul, które je trzymają, i kierowaniu się w stronę ostatniej iglicy, aby walczyć z bossem. Czasami gra zmienia rzeczy i wrzuca niewielką odmianę tych celów, ale to tyle.

Gra ma przyzwoitą różnorodność wrogów, z których każdy pełni inną rolę jako uzdrowiciel, zadający obrażenia dystansowe, tank lub atakujący wręcz. Fakt, że musisz skupić się na priorytetowych celach lub flankować wrogów z tarczami, jest niemal zabawny, a sposób, w jaki się zachowują, zapewniłby angażującą pętlę rozgrywki, gdyby system walki w grze nie był poniżej przeciętnej.

Ramiona Olbrzymów wydało łatkę Ultimate po wygaśnięciu wyłączności w Epic Games Store, która wprowadza nową zawartość, poprawki błędów i aktualizację do Unreal 5. Jako ktoś, kto nie grał w tę grę przed jej wydaniem na Steam, trudno mi stwierdzić, czy zmiana silnika była faktycznie znaczącą aktualizacją, ponieważ gra obecnie zmaga się z problemami z wydajnością.

Mocniejsze komputery radzą sobie z kiepską optymalizacją gry i oferują w miarę akceptowalną wydajność, zmuszając graczy do wyboru między rozrywaniem obrazu przy wysokiej liczbie klatek na sekundę a blokadą FPS stale spadającą do 50 po włączeniu synchronizacji pionowej.

Komputer o parametrach zbliżonych do zalecanych na Steamie będzie miał problem z uruchomieniem gry przy wyższych ustawieniach graficznych, co jest rozczarowujące, ale spodziewane, ponieważ Unreal 5 to bestia, której większość studiów AAA, nie mówiąc już o niezależnych twórcach gier, wciąż nie zdołała okiełznać.

Ogólnie, Ramiona Olbrzymów nie spełnia najbardziej podstawowych aspektów wymaganych, aby gra roguelike była zabawna. Trudno jest zaangażować się w system walki w zamierzony sposób, zwłaszcza gdy poziom trudności zaczyna rosnąć, a gra nie pomaga sobie nudną pętlą rozgrywki i powtarzalnymi przejściami.

Gra ma kilka fajnych pomysłów, zwłaszcza jeśli chodzi o różne bronie, klasy i inne elementy do odblokowania, ale byłoby bezsensem oczekiwać, że ktoś będzie zdobywał wyposażenie w grze, w którą po prostu nie gra się przyjemnie.

Mimo że gra ma problemy z wydajnością, słabą rozgrywkę i powtarzalną zawartość, Ramiona Olbrzymów W żadnym wypadku nie jest to gra niegrywalna, ale trudno znaleźć powody, dla których warto w nią grać, skoro większość dostępnych obecnie gier typu roguelike jest o wiele przyjemniejsza.

Shoulders of Giants: Ultimate zostało zrecenzowane na Microsoft Windows przy użyciu kodu gry dostarczonego przez Moving Pieces Interactive. Możesz znaleźć dodatkowe informacje o zasadach recenzji/etyki Niche Gamer Tutaj. Shoulders of Giants: Ultimate jest dostępny na konsolach Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series X/S i Microsoft Windows (za pośrednictwem Para).


Opublikowano

w

przez

Tagi: