Po przerwaniu premiery na początku września firma Sony podjęła decyzję o trwałym zamknięciu Zgoda a także zamknąć dewelopera Firewalk Studios. Zamykają także dewelopera mobilnego Neon Koi, ponieważ ponownie oceniają podejście do gier mobilnych, anulując „mobilną grę akcji” studia.
Podejmując nietypowy krok, polegający na samodzielnej publikacji wewnętrznego e-maila na temat decyzji biznesowych – szczerze mówiąc, po prostu wyciekłyby, więc byłoby to o wiele fajniejsze – dyrektor generalny Studio Business Group, Hermen Hulst, powiedział:
„Po wielu przemyśleniach ustaliliśmy, że najlepszą drogą do przodu jest trwały zachód słońca [Concord] i zamknąć studio. Chcę podziękować całemu Firewalk za ich kunszt, twórczego ducha i poświęcenie.
„Gatunek strzelanek FPS PvP to przestrzeń rywalizacji, która stale ewoluuje i niestety w tym tytule nie osiągnęliśmy naszych celów. Wyciągniemy wnioski z Concord i będziemy nadal rozwijać nasze możliwości w zakresie usług na żywo, aby zapewnić przyszły rozwój w tym obszarze.
„Wiem, że nie jest to łatwa wiadomość, szczególnie dla kolegów i przyjaciół odchodzących z SIE. Obie decyzje zostały poważnie przemyślane i ostatecznie uważamy, że są one właściwe, jeśli chodzi o wzmocnienie organizacji. Neon Koi i Firewalk były domem dla wielu utalentowanych osób i będziemy pracować, aby w miarę możliwości znaleźć miejsca dla niektórych z nich w naszej globalnej społeczności studiów”.
Pełne oświadczenie można przeczytać tutaj.
Firewalk miało także publiczne pożegnaniewchodząc na Twittera, aby opowiedzieć historię studia i rozwoju gry. Ujawniają w nim, że po założeniu studia w 2018 r. tak naprawdę nie rozwinęli się i nie rozpoczęli pełnej produkcji gry aż do 2022 r. – od tego momentu dwuletni zwrot jest właściwie całkiem przyzwoity. Po przejęciu ich przez Sony przeszli także zawsze trudny proces integracji.
„Po drodze podjęliśmy pewne ryzyko” – napisali – „łącząc aspekty bitew karcianych i gier walki z strzelankami FPS – i chociaż niektóre z tych i innych aspektów IP nie wypadły tak, jak się spodziewaliśmy, pomysł wprowadzanie na rynek nowych rzeczy ma kluczowe znaczenie dla popchnięcia tego medium do przodu. Talent Firewalk i poziom indywidualnego rzemiosła są naprawdę światowej klasy, a zespoły z Sony Interactive Entertainment i całej branży będą miały szczęście współpracować z nimi. Jeśli masz pytania, skontaktuj się z Działem Rekrutacji w PlayStation i podziękuj wszystkim licznym zespołom, partnerom i fanom, którzy wspierali nas po drodze”.
Z pewnością podzielamy ten sentyment zarówno do Firewalk, jak i Neon Koi, ponieważ ostatnie kilka lat pozostawiło ponure odczyty w branży gier. Miejmy nadzieję, że ludzie jak najszybciej staną na nogi.
Concord przejdzie do historii jako jedna z największych wpadek wszechczasów w branży rozrywkowej, a wyprodukowanie gry według doniesień kosztowało setki milionów dolarów – łącznie z przejęciem przez Sony Firewalk w połowie prac rozwojowych. Pomimo aspiracji do rywalizacji z takimi Overwatch Lub Cenieniegra ledwo wyszła z bloków startowych po swojej premierze w sierpniu. Dzięki cenie 35 funtów zamiast gry darmowej, przyciągnęła ona liczbę jednoczesnych graczy osiągnął maksimum przy 697 graczach na Steamie i po pierwszych kilku dniach ledwo udało mi się uzyskać trzy cyfry na PC.
Po kilku tygodniach Sony podjęło decyzję o wycofaniu gry ze sprzedażyzawiesić usługę online i zwrócić pieniądze wszystkim graczom, podczas gdy Firewalk miał czas na „zbadanie opcji” potencjalnego zwrotu. Powszechnie oczekiwano, że będzie to zwrot w kierunku free-to-play lub powiązanie abonentów z PlayStation Plus, ale Sony zdecydowało, że spisanie gry na straty (i potencjalne korzyści podatkowe z tego wynikające) jest lepszą ścieżką finansową.
w naszym Recenzja Concorda wystawiliśmy mu ocenę 8/10 i byliśmy wprawdzie zasmuceni, widząc, jak topór opada tak szybko.
Źródło: Sony