Możesz zaufać VideoGamerowi. Nasz zespół ekspertów ds. gier spędza godziny na testowaniu i recenzowaniu najnowszych gier, aby mieć pewność, że czytasz możliwie najbardziej kompleksowy przewodnik. Możesz mieć pewność, że wszystkie zdjęcia i porady są wyjątkowe i oryginalne. Tutaj możesz sprawdzić, jak testujemy i recenzujemy gry
Po kilku dniach czytania pierwszej łatki do gry, wreszcie ukazała się łatka 1.01 dla Stalkera 2. Jak przewidywaliśmyłatka została wydana w piątek, 29 listopada. Wnosi ona całą masę poprawek i ulepszeń do gry. Jednakże, co istotne, System A-Life nadal nie został naprawionyku przerażeniu graczy. Informacje o łatce są dość łatwe do przeczytania, więc zagłębimy się w nie.
Pełne informacje o łatce Stalker 2 w wersji 1.01
Łatka 1.01 rozwiązała wiele problemów w grze. Od zabugowanych zadań i zawodnej sztucznej inteligencji, po kilka problemów, które doprowadziły do awarii, a także pewne ogólne zrównoważenie. Na przykład gracze odkryją, że wielu wrogów jest znacznie mniej wytrzymałych niż kiedyś. Przed ekipą GSC Game World jeszcze mnóstwo pracy, m.in. wspomniany wcześniej system A-Life nie działa prawidłowo.
Poprawki AI
- Naprawiono grupy NPC utykających i umierających w pobliżu Schronienia podczas aktywnej emisji.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Burer mógł upuścić graczowi dowolne przedmioty misji.
- Dodano brakujące efekty dźwiękowe umiejętności Burera „Telekineza”.
- Naprawiono problemy z czasami utknięcia NPC i nie dotarcia do miejsca misji. Mogło to spowodować niemożność interakcji z NPC lub przejścia do następnego etapu misji z powodu bezczynnego zachowania NPC misji.
- Naprawiono problemy ze spadkami wydajności/potencjalnymi awariami związanymi z brakiem pamięci w centrach i lokalizacjach zatłoczonych NPCami podczas długich sesji gry.
- Naprawiono problem polegający na tym, że NPC przechodzili do pozycji A lub zaczynali latać po śmierci.
- Naprawiono problem polegający na tym, że NPC nie mogli śledzić, czy cel znajdujący się za osłoną był zasłonięty strzałami, co powodowało, że strzelali w osłonę.
- I inne, ponad 20 różnych problemów z AI.
Poprawki optymalizacyjne
- Naprawiono problem z niewidzialnymi NPC/mutantami pojawiającymi się w polu widzenia, gdy gracz korzystał z celownika.
- Naprawiono efekty wizualne ognia, które nie renderowały się pod pewnymi kątami kamery.
- Naprawiliśmy także około 100 różnych awarii, w tym potencjalne wycieki pamięci i problemy EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION.
Poprawki dźwięku i dźwięku
- Naprawiono problem polegający na tym, że muzyka bojowa była nadal odtwarzana po zakończeniu walki.
- Oraz 7 innych drobnych błędów związanych z dźwiękiem i dźwiękiem.
Korekty balansu
- Zmniejszony jest koszt naprawy broni i pancerza.
- Znacząco zwiększony koszt artefaktów (większe przychody ze sprzedaży).
- Nagroda pieniężna za większość misji została zwiększona od 2 do 3 razy.
- Wzmocnienia zbroi i broni dla początkujących.
- Obrażenia zadawane przez mutantów są umiarkowanie zmniejszone na poziomie trudności Rookie (więcej zmian w równowadze zdrowia mutantów w sekcji Równowaga Walki).
- Obrażenia broni gracza są zmniejszone o 23 procent na poziomie trudności Rookie.
- Wytrzymałość pancerza zwiększona o 12,5 procent.
- Dodano tłumik dla PTM do określonej skrytki w Mniejszej Strefie.
- Naprawiono ceny sprzedaży egzoszkieletów, teraz są one droższe w sprzedaży.
Naprawiono cenę sprzedaży ulepszonej broni. - Zbalansowano sprzęt eksploatacyjny Herkules: usunięto ograniczenie prędkości gracza; zwiększono parametry efektu (teraz po spożyciu gracz może unieść większy ciężar).
- Kilka dodatkowych drobnych poprawek.
Równowaga walki
- Zmniejszono wagę niektórych elementów misji (w tym wagę skanerów)
- Nieznacznie zrównoważono obrażenia Krwiopijcy.
- Zmniejszono stopień ochrony przed atakiem Krwiopijcy (więcej obrażeń od broni).
- Zmniejszono regenerację HP Boodsuckera poza walką.
Kontroler HP jest umiarkowanie zmniejszony. - Burer HP jest umiarkowanie zmniejszony.
- HP dzika jest umiarkowanie zmniejszone.
- Flesh HP jest umiarkowanie zmniejszone.
- Obrażenia zadawane Dzikowi od strzałów w głowę zmienione na 100% obrażeń ciała.
- Zwiększone są obrażenia zadawane Dzikowi od strzałów w kończyny.
- Zwiększone są obrażenia ciała od strzałów w kończyny.
- Znacząco zwiększono zasięg broni białej.
- Nieznacznie zwiększono dystans walki wręcz nożem.
Wejście gamepada
- Zwiększone martwe strefy gamepada
Pismo
- Naprawiono oczy i zęby w modelach NPC.
- Kilka drobnych poprawek modeli NPC i animacji.
Przerywniki filmowe
- Dodano brakujący materiał do telewizora w końcowej scenie przerywnikowej.
- Naprawiono problem z animacją jelenia w początkowej przerywniku filmowym.
- I 20 innych różnych błędów w przerywnikach filmowych.
Ustawienia gry i menu
- Poprawiono nieczytelny tekst na dole ekranu kompilacji modułu cieniującego.
- Naprawiono problem z niezapisywaniem opcji „Nvidia Reflex Low Latency” przy kolejnych uruchomieniach gry.
- I jeszcze 10 drobnych problemów.
Obiekty interaktywne
- Naprawiono problemy fizyczne z zniszczalnymi i ruchomymi obiektami, w tym tymi unoszącymi się w powietrzu.
- Naprawiono monit o interakcję ze szklanymi drzwiami na wewnętrznym dziedzińcu SIRCAA, który powodował blokadę przejścia.
- Naprawiono brakujące drzwi wewnętrzne w windzie laboratoryjnej X-11.
- I jeszcze więcej drobnych błędów.
Misje główne i poboczne
Rozwiązano liczne blokady misji i błędy napotykane w określonych warunkach. Kluczowe poprawki obejmują:
- Naprawiono brakującą interakcję z martwymi ślepymi psami w misji Polowanie na Słowiki.
- Naprawiono niemożliwe do osiągnięcia cele w misji Szukaj i znajdziesz.
- Naprawiono wiele błędów w misji Tam i z powrotem, w tym jeden polegający na tym, że nie można było znaleźć artefaktu.
- Rozwiązano pętlę dialogową z Zotowem podczas misji „Igła w stogu siana”.
- Naprawiono blokady postępu w misji Odpowiedzi za cenę, w tym problemy z bandytami po emisji i brakującym przedmiotu Ciężkiego Klucza.
- Poprawiono znaczniki misji dla lokalizacji NPC w misji Hot on the Trail.
- Naprawiono problemy związane z drzwiami w misjach W poszukiwaniu przewodnika i W misjach Side Hustle.
- Naprawiono problem polegający na tym, że przerywnik filmowy nie rozpoczynał się podczas misji Jak za dawnych dobrych czasów.
- Naprawiono błąd znikający Łodoczki w Obozie Całkiem podczas misji Jak za dawnych dobrych czasów.
Naprawiono błąd podczas „Jak za starych dobrych czasów”, gdy Lodochka zachowywał się agresywnie po przyniesieniu mu emitera. - Możliwe jest teraz wyłączenie prądu w zalanym terenie podczas misji Do ostatniej kropli krwi.
- Naprawiono wiele problemów w misji Na krawędzi, w tym bezczynnych NPC, zablokowane drzwi i postęp ataku Monolitu.
- Naprawiono blokady postępu w misji Drobny incydent, w tym problemy z kołnierzem Bayuna i zamkniętymi drzwiami.
- Naprawiono spadki wydajności i mylące cele w misji W poszukiwaniu przeszłej chwały.
- Naprawiono problemy w misji Wizje Prawdy, w tym blokujące się NPC i zablokowany postęp po oknach dialogowych.
- Naprawiono zablokowane przerywniki filmowe i zablokowany postęp w misjach Niebezpieczni goście, Ostatnie polowanie Graya i Wieczny blask.
- Poprawiono zachowania odradzania się NPC i wrogów w misjach Granica i Ucieczka z klatki.
- Poprawiono misje, takie jak Down Below, Budmo! i A Big Score, aby rozwiązać problem zablokowanych NPC, źle ustawionych znaczników i brakujących opcji dialogowych.
- Oraz około 120 innych zagadnień w ramach głównej linii, misji pobocznych i spotkań.
Doświadczenie otwartego świata
- Naprawiono rozciągnięte lub brakujące kończyny u zwłok humanoidów.
- Naprawiono brakujące trasy szybkiej podróży, w tym do Betoniarni dla Toadstool.
- Rozwiązano problemy z głośnikami, szybką podróżą i interakcjami z NPC w różnych lokalizacjach, takich jak Bunkier Naukowców i Zakłady Chemiczne.
- Poprawiono zachowanie wrogich NPC podczas misji na Arenie, w tym taktykę bandytów i zwiększoną amunicję do walki z Tyranem.
- Poprawiono postęp misji w misjach Czarna Owca i Klucz do Wolności.
- Naprawiono także około 50 innych problemów.
Wskazówki dla graczy, sprzęt i broń
- Naprawiono błąd, który pozwalał sprzedawać przedmioty handlarzowi za więcej pieniędzy, niż faktycznie kosztowały.
- Naprawiono problemy z blokowaniem danych wejściowych w PDA, ekwipunku i załącznikach podczas interakcji z artefaktami.
- Poprawiono zachowanie latarki po zapisaniu/wczytaniu.
- Rozwiązano problemy z wyborem typu granatu, nakładaniem się znaczników kompasu i brakującymi znacznikami misji.
- Naprawiono niespójności z efektami ulepszeń broni i zbroi, w tym zmiany cen i ulepszeń.
- Poprawiono zachowanie HUD-u i wydłużono czas trwania wskazówek „Punkt bez powrotu” podczas misji „W dole”.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł sprzedawać przedmioty z misji za pomocą gamepada.
- I około 50 drobnych „anomalii”.
Animacje głosowe i twarzy
- Przywrócono brakujące animacje twarzy Savy w misji Hot on the Trail i Mugwort w misji The Eternal Shining.
- Naprawiono brakujące linie głosowe podczas misji Niech nikt nie wyjdzie niezadowolony.
- Poprawiono efekty połączeń radiowych, aby głosy NPC prawidłowo odzwierciedlały odległość podczas komunikacji.
- I jeszcze kilka rzeczy zostało naprawionych.
Świat
- Naprawiono migoczące tekstury w różnych lokalizacjach, w tym w Sferze, Bazie Wojskowej i Zakładach Chemicznych.
- Rozwiązano problemy z poruszaniem się, w tym utknięcie w niektórych miejscach podczas misji takich jak „Po raz kolejny do wyłomu” i „Trudne przebudzenie”.
- Poprawiono punkty pojawiania się artefaktów w niektórych obszarach.
- Naprawiono zachowanie NPC podczas spotkań.
- Dostosowano głośność głosu podczas burzy, aby poprawić równowagę dźwięku.
- I około 50 innych błędów.