Od kilku lat co roku w październiku próbuję obejrzeć 31 horrorów, których wcześniej nie widziałem. Antologie horrorów to jedne z najprzyjemniejszych horrorów, jakie widziałem od czasu, gdy to robię. Creepshow, Cukierek, oryginał V/H/Soraz Kolekcja grobowa to jedne z moich ulubionych rzeczy do oglądania w ciągu ostatnich kilku lat.
Dlaczego na początku recenzji RPG wspominam antologie horrorów? Dzisiejsza recenzja jest przeglądem Nie ma czasu na krzykzbiór Zew Cthulhu Przygody z 7. edycji, każda trwająca około godziny i zawierająca przygodę z wewnętrznym odliczaniem.
Zastrzeżenie
Otrzymałem swój egzemplarz Nie ma czasu na krzyk od Chaosium jako egzemplarz recenzyjny. Nie miałem okazji grać ani grać w żaden z tych scenariuszy. Mam przyzwoite doświadczenie z Zew Cthulhuale głównie jako gracz.
Nie ma czasu na krzyk
Autorski BW Holland, Bridgett Jeffries, CL Werner, James Coquillat i Mike Mason
Edycja i rozwój Jamesa Coquillata i Mike’a Masona
Edycja kopii Lawrence Gale i Ken Austin
Kierunek artystyczny Mike Mason z Jamesem Coquillatem
Okładka Mikołaj Szary
Sztuka wnętrz Hannah Elizabeth Baker, Erik Davis-Heim, Heikki Korhonen, Alice Morelli, Alex Ngo, Riley Spalding i John Sumrow Układ Chandler Kennedy Korekta Susan O’Brien
Kartografia i materiały informacyjne Miska Fredman
Dyrektor kreatywny Zew Cthulhu Mike’a Masona
Wyczyść kredyt BW Holland napisał „A Lonely Thread” z dodatkowym tekstem Jamesa Coquillata. Bridgett Jeffries napisała scenariusz do „Aurora Blue” z dodatkowym tekstem Mike’a Masona. CL Werner napisał „Bits and Pieces” z dodatkowymi tekstami Mike’a Masona i Jamesa Coquillata. Artykuł wstępny: Mike Mason i James Coquillat.
Wewnętrzny krzyk
Niniejsza recenzja opiera się na wersji PDF produktu, która zawiera następujące pliki:
- Pakiet Badacza (121 stron)
- Pakiet map Keeper (7 stron)
- Pakiet portretów NPC (3 strony)
- Pakiet zwykłego tekstu (4 strony)
- Pakiet materiałów dla graczy (15 stron)
- PreGens (37 stron)
- Nie ma czasu na krzyki PDF (106 stron)
Pliki PDF „Nie czas na krzyk”, pakiet materiałów informacyjnych dla graczy, pakiet portretów NPC i pakiet map Keeper są tym, czego można się spodziewać po ich tytułach. Pakiet zwykłego tekstu zawiera te same informacje z ulotek, ale bez formatowania, które sprawia, że wyglądają jak ręcznie pisane strony notesu, artykuły z gazet lub telegramy.
Scenariusze mają wbudowane haczyki na wstępnie wygenerowane postacie, a 37-stronicowy plik Pregens PDF zawiera dwanaście znaków na kartach postaci. Każda postać zajmuje trzy strony, w tym ostatnią stronę w linie na notatki. 121-stronicowy Pakiet Badacza zawiera ponownie osiem pregenów z dwóch pierwszych scenariuszy, ale tym razem z portretem męskim i żeńskim dla każdego.
Te pregeny mają szerokie pochodzenie, które wiąże się z przygodami, ale nie mają konkretnych imion ani zaimków. W finałowej przygodzie znajdują się cztery szczegółowo wygenerowane postacie, które zawierają ich imiona i bardziej szczegółową historię. Oprócz prezentacji wszystkich wstępnie wygenerowanych postaci z pliku PDF Pregens z dołączonymi portretami, wszystkie one mają również wersję arkuszy postaci ze zwykłym białym tłem w porównaniu z wyblakłym, brązowym tłem pozostałych arkuszy postaci.
Badanie przygód
Przygodowy plik PDF jest podzielony na wprowadzenie, trzy przygody i dodatki. Wprowadzenie wyjaśnia, w jaki sposób należy rozgrywać te przygody. Wszystkie przygody w tym produkcie to krótkie przygody, które trwają około godziny, a badacze każdej przygody znajdują się w pewnym kryzysie czasowym. Przygody te zaprojektowano tak, aby można było ich używać zarówno z podstawowymi zasadami, jak i z grą Zestaw startowy Zew Cthulhu. Zakłada się, że wszystkie przygody mają miejsce w latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Nie ma żadnych uwag dotyczących konwersji. Przy odrobinie pracy dwa z trzech scenariuszy można by dostosować do innych czasów; trzeci scenariusz jest mocno zakorzeniony w epoce prohibicji.
W części Przygotowanie i przebieg gry omówiono założenia przygód, takie jak to, że gracze mają trochę czasu na zapoznanie się ze szczegółami dotyczącymi badaczy pregenu i dostosowanie obszarów, które pozostały puste. Dotyka także znaczenia budowania podobnych powiązań, jakie mają pregeny, jeśli grupa zdecyduje się wykorzystać postacie swoich graczy w tych przygodach. Znajduje się w nim także sekcja poświęcona zarządzaniu czasem w centrum uwagi i korzystaniu z narzędzi bezpieczeństwa, aby wszyscy przy stole czuli się komfortowo z tym, co zostało wprowadzone do scenariusza.
Ponieważ te przygody można wykorzystać jako przygody, z którymi można współpracować tylko z Zestaw startowy, szybko podsumowano kilka zasad całej gry w świetle tego, jak będą one działać w tych przygodach. Zawiera kilka akapitów na następujące tematy:
- Korzystanie ze szczęścia
- Rzuty umiejętności
- Kości bonusowe i karne
- Walka
- Zdrowy rozsądek
- Niepoczytalność
- Tekst „Czytaj na głos”, niejasne i oczywiste wskazówki
Poruszymy tę kwestię w poszczególnych przygodach, ale zasady Poczytalności zawierają pewne poprawki w tych przygodach, aby dostosować reakcje do poszczególnych postaci pre-generacyjnych. Ostatnia część mówi o tym, w jaki sposób należy znaleźć pewne wskazówki, aby BG mogli posunąć naprzód historię, podczas gdy inne wskazówki dodają kontekstu i mogą pozwolić BG na lepsze przygotowanie.
Każda z przygód składa się z następujących części:
- Struktura scenariusza
- O Śledczych
- Informacje o opiekunie
Struktura scenariusza opisuje, co i kiedy Opiekun powinien robić, oraz podaje zakładaną ilość czasu na każdą czynność. Może na przykład zawierać sekcję „Zbadaj X (10 minut)”.
Informacje o Badaczach szczegółowo opisują powiązanie każdego Badacza ze scenariuszem, o czym Strażnik powinien pamiętać, a gracz powinien o tym pamiętać. Warto także wiedzieć, co warto dodać do tła istniejących lub nowo utworzonych badaczy.
Informacje o Opiekunie wyjaśniają podstawowe informacje, które powinien znać tylko Opiekun. Wyjaśni, co się dzieje i przedstawi streszczenie głównych NPC ważnych dla scenariusza.
Od tego momentu będziemy dotykać niektórych spoilerów z poszczególnych scenariuszy, więc jeśli chcesz być zaskoczony zawartością tych przygód lub prawdopodobnie będziesz graczem w jednej z nich, możesz chcieć aby pominąć to, co będzie dalej.
Rozdział 1: Samotny wątek
Ten scenariusz zakłada, że wszyscy bohaterowie gry znają archeologa, który jest instruktorem na pół etatu na Uniwersytecie Miskatonic. Archeolog zaczął odkrywać pewne informacje na temat Mitów, więc wszystkie kontakty to studenci, którzy uczęszczali na jego zajęcia, inni archeolodzy i/lub ludzie, którzy natknęli się na jakąś dziwność Mitów i komunikowali się z nim w sprawie tych tajemnic.
Profesor regularnie zaprasza gości do swojego domu; w tym przypadku interesuje go pokazanie dziwnego, „nieziemskiego” materiału przypominającego nitkę, który znalazł. Problem polega na tym, że zanim komputery docierają do jego domu, nici rozmnożyły się, tworząc złożonego z tysięcy nich pasożyta, który wnika w system nerwowy żywiciela i marionetkuje go. Pasożyt nici nie ma dostępu do wspomnień profesora, więc będzie niejasny i będzie próbował odgadnąć, jak zareaguje na zaproszone do domu osoby.
Tajemnica i harmonogram, przeciwko którym pracują Śledczy, dotyczą losu gospodyni profesora. Pasożyt umieścił ją w kokonie, aby zmutować ją w bardziej odpowiednie, niebezpieczne ciało żywiciela. Jeśli BG zajmą zbyt dużo czasu, ulega całkowitej metamorfozie w formę, która prawdopodobnie jest zbyt potężna, aby badacze mogli sobie z nią poradzić. Jeśli poruszają się wystarczająco szybko, być może uda im się uratować profesora, jeśli uda im się oddzielić go od pasożyta przyczepionego do jego ciała.
Ta przygoda zawiera kilka sposobów na przyspieszenie czasu w grze, zapewniając tykanie zegara, z którym badacze muszą się zmierzyć. Sugestie obejmują założenie, że czas się skończył, a do zakończenia scenariusza pozostało około 20 minut i przeprowadzenie przygody w „czasie rzeczywistym”, co w przypadku tego scenariusza oznaczałoby trzy godziny, lub śledzenie wszystkich głównych działań dochodzeniowych podejmowanych przez badaczy , przesuwając się o godzinę za każdym razem, gdy podejmowane są dwa główne działania dochodzeniowe.
Pomyślałem, że to zabawne, że pojawił się pasek boczny z pytaniem „co by było, gdyby komputery PC po prostu chciały wszystko spalić”, co moim zdaniem jest bardzo częstą reakcją na niemal każdy bodziec w scenariuszu Zewu Cthulhu. Rozumiem, że niektóre z nich zawierają wskazówki dotyczące wykorzystania Szczęścia do sprawdzenia, jak dobrze ogień rozwiązuje problem. Podoba mi się, że BG mogą potencjalnie uratować profesora, ale było mi smutno, że gospodyni zawsze będzie ofiarą pasożyta. Naprawdę zastanawiam się, jak by to się potoczyło, gdybyś odwrócił scenariusz, w którym profesor wszedł w ciało gospodarza, a gospodyni próbowała powstrzymać BG przed znalezieniem go.
Każda wstępnie wygenerowana postać ma dostosowane efekty poczytalności, w tym opcję mimowolnych działań i napadów szaleństwa. Chociaż nie zawsze czuję się komfortowo, gdy w konsekwencji zbyt mocno skupiam się na pogarszającym się zdrowiu psychicznym, jeszcze gorzej czuję się, gdy u osób o wyjątkowym pochodzeniu i osobowości losowo rozwijają się reakcje na stres, więc podoba mi się, że są one dostosowane do bohaterów.
Rozdział 2: Kawałki i kawałki
Pamiętasz, jak rozmawialiśmy o antologiach horrorów? Wiele z tych filmów ma jeden fragment, który choć nadal jest przerażający, jest niemal komicznie przesadzony w porównaniu z tonem pozostałych segmentów. Na tym polega ta przygoda.
W tej sprawie śledczy dowiadują się, że ich przyjaciel, lekarz, zaczął mieć obsesję na punkcie zwłok, nad którymi pracował. Kiedy śledczy pojawiają się, aby go sprawdzić, dowiadują się, że jego obsesja doprowadziła go do podążania za zwłokami do kostnicy przy miejscowym szpitalu klinicznym. Ponieważ wydaje się być bardzo zaniepokojony, a przyjaciele nie pozwalają przyjaciołom mieć obsesji na punkcie zwłok, śledczy prawdopodobnie znajdą ich przyjaciela.
Kiedy docierają do kostnicy, zastają swojego przyjaciela krwawiącego z rany skalpela, a ożywione części ciała uciekają w kostnicy. Ręce, nogi, tułów, głowa i narządy wewnętrzne rozproszyły się po różnych częściach kostnicy, czekając aż do świtu, aby uciec. Jeśli choćby jedna część ciała ucieknie, w końcu odrodzi się w czarownika, który poświęcił się jako ofiara dla Nyarlathotepa, aby uzyskać większą moc.
BG mają szansę uratować swojego przyjaciela lekarza przed raną skalpela, a on powinien być w stanie sprawić, że rzeczy, które są nieco oczywiste, staną się bardzo oczywiste. Znajduje się tam piec, w którym Badacze niszczą części ciała, ale niektóre części ciała mogą wyłączyć zasilanie pieca. Prawdopodobnie moją ulubioną sceną, na którą mogą natknąć się gracze, jest rozczłonkowana głowa wykonująca telefon, próbując wezwać policję, aby mogła otworzyć drzwi kostnicy i umożliwić ucieczkę części ciała.
Bardzo podoba mi się ten scenariusz, tylko ze względu na przesadny charakter polowania na animowane, poćwiartowane części ciał w kostnicy. To powiedziawszy, informacje, które BG powinni uzyskać, a które są oznaczone jako oczywiste lub niejasne, wydają się bardziej oderwane od dosłownych wskazówek, które BG znajdują. Na przykład lekarz, nawet jeśli umiera, może powiedzieć: „Nie pozwólcie im wyjść”. Oczywistą wskazówką jest to, że „śledczy wiedzą, że muszą odszukać części ciała w kostnicy i je zniszczyć”, ale ta oczywista wskazówka nie wydaje się dostarczać im wszystkich informacji, a jedynie to, że jest tam coś, co nie powinno nie wyjść.
Przypomina to wyjaśnienie, że otwarcie drzwi do kostnicy lub szpitala nie zawiera jasnego wyjaśnienia „to byłby ogromny błąd”, którego śledczy mogą potrzebować, innego niż zwykłe poproszenie graczy o zaakceptowanie koncesji. W przeciwieństwie do poprzedniego scenariusza, w którym zastosowano bardziej szczegółowy materiał dotyczący śledzenia czasu, w tym przypadku omówiono szerzej tempo i moment wyjaśnienia, czy czas przesunął się do przodu. Mamy przykład typowej nocy polegającej na polowaniu na części ciała, co jest bardzo podobne Potwór tygodnia scenariusze przedstawiają, co się stanie, jeśli Badacze nie powstrzymają bezpośrednio planów potwora. Chociaż nie jest to jednoznaczne, jeśli jesteś do tego przyzwyczajony Potwór tygodniapasek boczny „Polowanie na próbki” podpowie Ci, jak poprowadzić ten scenariusz, przyspieszyć oś czasu i wprowadzić komplikacje.
Rozdział 3: Błękit Aurory
Kiedy wspomniałem, że antologie horrorów często zawierają niemal komicznie przesadzony fragment, wiele z tych antologii zawiera również poważniejszy fragment i ma na celu przekazanie bardziej donośnego przesłania niż inne opowiadania z tej samej antologii. To jest ten scenariusz.
W tym przypadku wszyscy gracze odgrywają rolę śledczych, którzy pracowali dla Biura ds. Zakazu w latach trzydziestych XX wieku. Zbliżają się do wciąż produkującej nowy alkohol, który zalewa rynek w Stanach i który nadal znajduje się na pustyni Alaski. Nie są to jednak przypadkowe organy ścigania. To grupa marginalizowanych agentów, którzy połączyli siły, aby podjąć próbę zrobienia czegoś ważnego w ramach ostatniej szansy i pokazania, dlaczego zasługują na szacunek.
Jest to scenariusz, który najtrudniej dostosować do nowo stworzonych lub istniejących badaczy, ponieważ nie tylko efekty szaleństwa są dostosowane do indywidualnych badaczy, ale są też takie miejsca w przygodzie, w których każda postać będzie miała retrospekcję do wydarzenia, które jej się przydarzyło , to podkreśla, dlaczego muszą zmuszać przełożonych, aby ich szanowali. Istnieje pasek boczny omawiający opiekę niezbędną podczas przedstawiania problemów z prawdziwego świata wokół osób zmarginalizowanych. Podoba mi się, że ma pasek boczny i odsyła do Strażników Harlem bez ograniczeń w sekcji „Rasizm: rzeczywistość i gra”. Harlem bez ograniczeń to świetny suplement i cieszę się, gdy wspomina się o nim jako o źródle wiedzy.
Podczas gdy przygoda wspomina film z 2019 roku Kolor z kosmosuniektóre zmutowane owoce, owady i zwierzęta przypominają mi sceny z Unicestwieniezwłaszcza scena, w której badacze spotykają zmutowaną łoś i jej potomstwo. Opiekunowie powinni poćwiczyć używanie opisu zmutowanych owoców w tej przygodzie, ponieważ gdybyś powiedział mi, że gnijące i zniekształcone owoce mogą być tak niepokojące, nie uwierzyłbym ci.
Te zmutowane owoce są wykorzystywane do produkcji bardzo popularnego ginu Aurora Blue, ale istnieje również duże prawdopodobieństwo, że uszkadzają umysł i ciało. Gdy agenci odnajdą chatę, w której znajduje się destylator, natkną się na horror przedstawiający martwych i zmutowanych członków rodziny. Jest też dziecko, które zostało powiązane z Kolorem z Przestrzeni, powodując lokalne mutacje, które oparło się mutacjom i uszkodzeniom psychicznym wyrządzonym reszcie rodziny.
Większość wskazówek w tej przygodzie to wskazówki oczywiste, co oznacza, że BG nie powinni sprawdzać, czy je znaleźć. Ma to sens, ponieważ nalot jest stosunkowo prosty, gdy badacze odnajdą chatę, a dochodzenie daje im jedynie informację o niektórych niebezpieczeństwach związanych z chatą lub o obecnym stanie patriarchy rodziny. To powiedziawszy, żałuję, że nie było oczywistej wskazówki, która pozwoliłaby śledczym wiedzieć, że Missy ma przynajmniej szansę przeżyć zerwanie połączenia z Kolorem, jeśli zabiorą ją wystarczająco daleko. Niezwykle trudno jest zrobić cokolwiek, co mogłoby zaszkodzić Kolorowi z Przestrzeni i nie jestem pewien, czy większość grup zdecyduje się wysadzić destylator, aby uszkodzić go eksplozją. Wydaje się, że najlepiej będzie po prostu skupić się na „wyłączeniu aparatu; musisz od tego uciec, bo nie możesz mu zrobić krzywdy.
Oczywiste wskazówki Mają wiele użyteczności, niezależnie od tego, czy chcesz po prostu spędzić wieczór z grą, scenariusz konwencji, czy nawet coś do biegania, aby kontynuować eksplorację zestawu startowego, zanim zagłębisz się w pełne zasady.
Mówi to osoba, która ma tendencję do częstego grania w Zew Cthulhu na konwentach, ale podoba mi się to, jak skupione są te scenariusze. Choć nadal utrzymują dziwność i niebezpieczeństwo opowieści z Mitów, unikają także poczucia, że „badacze są zawsze skazani na zagładę”, jakie niektórzy ludzie mają w związku ze Zewem Cthulhu. W tych przygodach jest niezła gama tonów i nastrojów. Dostosowane efekty poczytalności są mocnym punktem sprzedaży, podobnie jak wyraźnie oznaczone oczywiste i niejasne wskazówki.
Niejasne wskazówki
W drugim i trzecim scenariuszu nie ma takich samych jasnych przykładów, kiedy w scenariuszach dostępny jest czas wyprzedzenia, po którym nadal można nawigować. Wydaje się, że dokładne wyjaśnienie, dlaczego BG nie mogą uzyskać dostępu do drzwi wychodzących z kostnicy, przy użyciu opisów podanych w drugim scenariuszu, może być trudne, a niektóre Oczywiste wskazówki sprawiają wrażenie, jakby wymagały od Strażnika zapewnienia tego, co Śledczy powinni wywnioskować oprócz tego, co mówią znalezione wskazówki. Chciałbym, żeby scenariusz rozprawienia się z Kolorem z Przestrzeni był albo bardziej oczywisty, albo przesunięty na alternatywę przedstawioną w przygodzie, gdzie Kolorowi po prostu nie można zaszkodzić. Nawet jeśli nie gwarantuje to szczęśliwego zakończenia, chciałbym, aby los Missy można było ocenić z nieco większą pewnością, aby śledczy mogli podjąć świadomą decyzję.
Zalecane — jeśli produkt odpowiada Twoim szerokim zainteresowaniom związanym z grami, prawdopodobnie będziesz zadowolony z tego zakupu.
To solidna antologia przygód. Mają wiele użyteczności, niezależnie od tego, czy chcesz po prostu spędzić wieczór z grami, scenariusz konwencji, czy nawet coś do biegania, aby kontynuować eksplorację świata Zestaw startowy zanim zagłębisz się w pełne zasady. Scenariusze są na tyle sugestywne, że powiedziałbym nawet, że warto się im przyjrzeć, nawet jeśli grasz w inne gry polegające na polowaniu na potwory/badaniach i adaptujesz te scenariusze bez elementów mechanicznych.
Chociaż wspominają, że są to scenariusze godzinne, nadal pozwalam na co najmniej dwugodzinny przedział, jeśli używasz ich do automatów na konwencje. Jest kilka miejsc, w których Strażnik może chcieć nakreślić pewne granice w bardziej bezpośredni sposób, a w kilku miejscach możesz chcieć upewnić się, że stawka i konsekwencje różnych decyzji są przejrzyste. Ale nie mam problemu z poleceniem tej gry każdemu, kto jest fanem gier RPG ze śledztwem w sprawie zjawisk nadprzyrodzonych.
Ten post przysłał Wam nasz wspaniały patron Zablokuj sieć podcastów imprezowychwspierając nas od lipca 2019! Dziękujemy za pomoc w podtrzymaniu ogniska gulaszowego!